donderdag 3 juni 2010

Het eeuwenoude Ridderpad!

Het Ridderpad in Bredevoort


Hoi Geert,

Ik ben gisteravond in de mythe van het eeuwenoude Ridderpad gedoken en heb deze helemaal gevolgd. Ik kon na het eten niet langer wachten en met enige adrenaline in het bloed fietste ik de weg in, die ik laatst in een oude boekwinkel op een stoffige landkaart aantrof. Toen ik eenmaal het goed begaanbare pad was ingeslagen, voelde ik enkele koude rillingen over mijn lijf gaan en had ik het idee dat ik achtervolgd werd! Het pad liep langs stromende beekjes, gevaarlijk bruggetjes en afgronden.
Ergens onder een eeuwenoud bladerdek zag ik iets glimmen. Het leek om een zwaard te gaan, misschien wel het meest gezochte zwaard ter wereld, dat van El Cid, het rapier van de Laatste Musketier van de heerlijkheid Bredevoort! Ik bond het snel achter op mijn bagagedrager en vervolgde mijn tocht over het Ridderpad. Toch bekroop mij een angst dat ik achtervolgd werd en zag het bos, waar het pad door heen loopt, zich om mij heen sluiten. Ik kon geen uitweg meer vinden en besloot het zwaard terug te geven aan het bos met het Ridderpad. Toen ik het einde van het pad naderde zag ik het zwaard weer voor mij, tussen twee bomen in. Misschien een raar verhaal, maar volgens mij kunnen we vrijdag beter deze route niet gaan lopen. Durf jij het wel aan om in deze mythe vanmiddag mee te lopen? We vertrekken om 13.30 uur in Bredevoort!

Groeten Marco

Geen opmerkingen: