zaterdag 10 september 2022

Varsseveld 10e Kramp Run 5 km - 22.49 min - 156e plaats

De doorkomst na de eerste ronde

Gelukkig kan de jubileumeditie van de Kramp Run eindelijk weer doorgaan, de laatste wedstrijd werd immers al in 2019 gehouden. Persoonlijk vind ik het, samen met de Gerard Tebroke Memorial in Aalten en de Citylauf in Bocholt, altijd één van de mooiste 5 kilometer wedstrijden in de buurt. Ook dit jaar kunnen we ons weer inschrijven via mijn werkgever Estinea en verzamelen we ons even na 16.00 uur op één van de voorzieningen aan de Houtdreef in Varsseveld. Na de gebruikelijke groepsfoto lopen we gezamenlijk naar de kerk in het centrum, waar het al lekker druk is en de jeugdwedstrijden al volop aan de gang zijn.

Met het warmlopen kom ik al veel hardloopbekenden tegen en met enkele maak ik even een praatje, leuk dat het weer mogelijk is. De hallen van Svedex en Kramp liggen er prachtig en opgeruimd bij en rond de kerk is de sfeer fantastisch. Vrijwilligers zijn dan ook al de hele dag bezig geweest om er een prachtige hardlooparena van te maken en dat is ze weer uitstekend gelukt. Ook de weersomstandigheden kunnen bijna niet beter. Alles is aanwezig om er een mooie wedstrijd van te maken.

Ook voor mij is het een jubileumeditie, want ik heb het voorrecht gehad dat ik alle tien wedstrijden aan de start heb gestaan en ze ook allemaal heb uitgelopen. Mijn doel voor vandaag is om sneller te starten dan de laatste wedstrijden en ruim onder de 25 minuten proberen te gaan lopen. De trainingen gaan lekker en een klein stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat het misschien wel mogelijk is om in de buurt van mijn persoonlijk record bij de 60+ van 23.03 minuten te komen. Ik ben me er van bewust dat een snelle start ook een grote valkuil kan zijn, we zullen het zien.

In de eerste ronde loopt mijn collega van kantoor Sander Luiten in mijn kielzog mee. Het gaat lekker maar de eerste kilometer gaat wel erg hard in 4.21 minuten, als dat maar goed gaat. We komen door in 11.12 minuten en een snelle rekensom leert dat ik prima op schema lig. Even later gaat Sander me voorbij en hij lijkt de wedstrijd wat beter ingedeeld te hebben. Ik laat hem maar gaan en kan voor mijn gevoel ook niet echt mee. In de ronde om de kerk zie ik hem ineens weer een meter of tien voor me lopen, versnel nog wat en doe over de tweede ronde ongeveer 25 seconden langer. Dik tevreden kom ik in een hoge 22 minuten over de finish, dit smaakt naar meer!
Het team van Estinea

Geen opmerkingen: