dinsdag 23 juli 2024

Wassink rent weer mee: “Dwars door de fabriekshallen”

Op de hoogste trede in 2016

Gert-Jan Wassink zal op zaterdag 7 september in Varsseveld weer aan de start verschijnen van de Kramp Run. De geboren Varssevelder en mede-initiatiefnemer stond er meerdere keren op het podium en won de hardloopwedstrijd in 2016.

Als de meervoudig EK-deelnemer terugdenkt aan de jaren sinds editie één in 2011, blijven hem meerdere herinneringen bij. ‘’Ik weet nog dat ik een editie mijn oma met dementie langs de kant zag zitten met de mensen van Azora, waar ik in de zomervakantie had gewerkt. Toen dacht ik: ‘Dit is wel waar een sportevent voor bedoeld is in een klein dorp als Varsseveld. Letterlijk iedereen, jong en oud, in welke mate van conditie dan ook, kan genieten van de wedstrijd.’ Dat vind ik echt fantastisch om te zien. Dat ik in 2016 de Kramp Run mocht winnen, dat geeft nog steeds kippenvel. Die wave van geluid door het centrum heen. Dus ik kijk heel erg uit naar mijn elfde deelname dit jaar. Ik ben momenteel geen vrijwilliger meer, maar probeer bij de wedstrijden waar ik kom topatleten warm te maken voor de Run. Ik kijk ernaar uit om weer te mogen lopen en te genieten van de unieke sfeer.’’ Die ziet Wassink ook bij de Recreanten- en Businessrun, die twee rondes van 2,5 kilometer telt en de deelnemers door de hallen van Kramp en Svedex voert: “Waar in Nederland mag je nou dwars door de fabriekshallen heen lopen? Ook dat zorgt voor een unieke sfeer.’’

De Ducona PET Packaging Toprun is het afsluitende programma-onderdeel van de Kramp Run. Daarvoor staan de Kids- en Jeugdrun, Framerun en Business- en Recreantenrun op het programma: afstanden tussen de 1 en 5 kilometer. De Toprun, waar de snelste 5-kilometerlopers uit Nederland (onder de 17 minuten voor mannen en onder de 21 minuten voor vrouwen) het tegen elkaar opnemen, maakt het evenement met name uniek, vindt Wassink: ‘’Het parcours is vijf rondjes van één kilometer door het centrum van Varsseveld. Zo’n concept zie je vaak bij Duitse wedstrijden. Mensen blijven massaal hangen na hun eigen rondje lopen om de toplopers aan te moedigen’’, aldus Wassink, nu woonachtig in Apeldoorn. ‘’Speciaal is verder dat de drie regionale atletiekverengingen Argo, AVA ’70 en Atletico ’73 de wedstrijd dragen. Dat heeft de verenigingen dichter bij elkaar gebracht.’’

Wie ook mee wil rennen kan zich inschrijven is via de website: www.kramprunvarsseveld.nl (bron)

Geen opmerkingen: