zondag 24 december 2006

Meddo 22e Keiloop 5,5 km - 19,55 min - 5e plaats

Net voor de start van de 5,5 kilometer
Op zondag 24 december werd in Meddo voor de 22e keer de Keiloop georganiseerd door de voetbalvereniging Meddo. Het parcours tussen Meddo en de Duitse grens, over bijna allemaal verharde wegen, is voor de vele deelnemers een vaste traditie in de winterperiode geworden. Ook vanuit Duitsland weten steeds meer lopers de weg naar Meddo te vinden. Er kan gekozen worden uit vijf verschillende afstanden.

Samen met mijn jongste zoon Bram en clubgenoot Gerrit Ormel reden we voor 9.00 uur al richting Meddo. Bram had zich ingeschreven voor de 3,2 km. en ging als tweede over de finish in een tijd van 12,33 min. Net achter hem eindigden de Aaltense broers Mark en Luuk te Brake op een derde en vierde plaats. Winnaar werd op deze afstand de Duitser Thomas Moellers (40 jaar!) in een nieuw parcoursrecord van 11,01 min. Voor Bram was het de eerste wedstrijd bij het hardlopen na de zomervakantie. Zijn sport is eigenlijk voetballen maar in de zomer- en winterperiode loopt hij altijd graag enkele hardloopwedstrijden.

Een half uur later ging de 5,5 km. van start. Manfred Vels uit Doetinchem was op deze afstand duidelijk de sterkste en liep al na ongeveer 500 meter bij de overige deelnemers weg. Een eindje daar achter ontstond bijna hetzelfde groepje als vorige week in Borculo. Weer ging Wijnand te Linthum als tweede over de finish. Voor mij werd Denis Woeltjes vierde en na een stevige sprint met de Duitser Heinrich Baumer werd ik net als vorige week weer vijfde. In Meddo heb ik nu een aantal jaren al de 5,5 km. gelopen maar nog nooit heb ik een tijd onder de twintig minuten neer kunnen zetten. Ik kijk dan ook tevreden terug op deze wedstrijd die gelopen werd met temperaturen van net boven het vriespunt. 






van links naar rechts Gerrit Ormel, Bram Wevers en Geert Wevers

Geen opmerkingen: