zondag 31 december 2006

Pannerden 39e Dijkencross - 5 km - 18,15 min - 5e plaats 40+

Cafe de Dijk In Pannerden
Ik had al lange tijd in mijn hoofd om een keer de Dijkencross in Pannerden te lopen en vanmiddag is het daar eindelijk van gekomen. De Dijkencross gaat over vier wedstrijddagen waarvan de beste drie tellen voor het klassement en is dit jaar voor de 39e keer van start gegaan. Het is een vrij snel parcours dat begint bij cafe de Dijk (zie foto) in het centrum van Pannerden. Vervolgens loop je door een woonwijk, een eindje langs de rand van het dorp en over de dijk weer terug naar de finish.

Iets wat ik nog niet eerder meegemaakt had is dat de startnummering op basis van klassering gaat. Wanneer iemand het derde in het klassement staat dan loopt hij ook met nummer drie. Iedere deelnemer kan op die manier tijdens de wedstrijd precies zien op welke plaats iemand in het klassement staat. Het lopen ging goed en op de terugweg over de dijk, tussen de carbid schieters door, stond er een vrij harde wind. Toen kon ik wel merken dat ik gisteren nog 18 kilometer had gelopen maar met mijn eindtijd was ik bijzonder tevreden. Voor het eindklassement kom ik niet in aanmerking omdat het dit jaar bij deze enige keer blijft.


Geen opmerkingen: