zondag 4 februari 2007

Beek 3e Winterbosloop 5 km – 18,56 – 5e Plaats 40+ – 5e Plaats in het eindklassement

De start- en finishlocatie in Beek
Vandaag heb ik de laatste wedstrijd van de Winterbosloop competitie in Beek gelopen. De omstandigheden waren prima. Het was heerlijk weer en er stond in vergelijking met vorige week bijna geen wind. Voor het klassement stond ik net te ver achter op de nummer drie Jan Wevers (die weer prima loopt) om nog kans te maken op het podium. Mijn enigste doel was vandaag dan ook te proberen om onder de 19 minuten te lopen. En dat is net gelukt doordat ik in een tijd van 18,56 min. over de finish kwam.

Na een rommelige en vrij snelle start heb ik de eerste ronde samen gelopen met clubgenoot Robert Temming, die weer richting zijn oude niveau gaat. De doorkomst in (9,24) was iets sneller dan de vorige week en ook in de tweede ronde (9,32) kon ik het tempo vrij goed vasthouden. Na de tweede keer de Peeskesbult beklommen te hebben was het alleen nog maar een vrij lange afdaling naar de finish toe. In het eindklassement ben ik ten opzichte van de vorige week nog een plaats gestegen en zodoende op een vijfde plaats geëindigd.




verslag (1)

verslag (2)             

Geen opmerkingen: