zaterdag 9 mei 2009

Doetinchem 5×5 Estafette 25 km - 1:33:30 - 2e Plaats

Een mooie 2e plaats voor ons team, dat bestaat uit Koen Wellink, Geert Wevers, Eric Demkes, Paul Waalders en Joost Wichers(vlnr)

In de laatste week voor de 5×5 Estafette zijn er nog enkele veranderingen in ons team doorgevoerd. Op de dinsdag training hoorde ik al dat Björn Demkes met het voetballen geblesseerd was geraakt en zodoende niet mee kon doen en op de wedstrijddag zelf zag ik dat Wim Brinkman uit het team was gezet. De reden hiervan is me nog niet helemaal duidelijk! Hun vervangers waren Koen Wellink en Joost Wichers. Verder had AVA’70 zich met maar liefst 7 teams ingeschreven en was zodoende veruit de grootste vereniging die meedeed. Klasse! De net uit Amerika teruggekeerde Paul Waalders werd gebombardeerd tot teamcaptain en nam deze taak zonder moeite op zich.

In Doetinchem aangekomen meldden de Woolschotjes met terechte trots dat er zich maar liefst 61 teams ingeschreven hadden, bijna 25% meer dan vorig jaar. Na de gebruikelijke groepsfoto ben ik samen met Koen wat gaan inlopen en om 13.30 uur mocht ik als eerste uit mijn team starten. Het lopen ging goed, het is lekker loopweer, er staat weinig wind en langs de sloot is het dit keer prima om te lopen. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt. Terug bij de velden van voetbalvereniging Doetinchem heb ik nog wat over en zelfs op de baan kan ik nog wat atleten inhalen. Ik kom als vijfde over de streep in 18,42 minuten maar tot mijn verbazing zie ik dat ik 4,24 minuten over de laatste kilometer heb gelopen. Later hoor ik dat dit ongeveer 1.200 meter is! De andere lopers uit het team brengen ons naar een tweede positie en als slotloper Eric Demkes ruim een halve minuut goed moet maken op Niels Weijers geloven we nog even in een overwinning. Als ze weer terugkomen op de baan is dit helaas niet gelukt maar met een mooie 2e plaats hebben we toch boven mijn verwachting gepresteerd.

Na afloop van de wedstrijd hebben zijn we met een grote groep in Aalten naar de plaatselijke Chinees geweest om onze calorieën weer aan te vullen.








Geen opmerkingen: