dinsdag 23 juli 2013

Verslag Zomeravondloop in Aalten

Björn Demkes
Björn Demkes snel op 6 kilometer in Zomeravondloop

Door Benno Stevering

AALTEN -  Martijn Groot Wassink uit Dinxperlo voetbalde jaren bij het eerste team van Dinxperlo (DZSV). Nu maakt hij daar deel uit van de technische commissie. In Aalten tijdens de zomeravondloop liet hij dinsdagavond blijken dat hij over een groot loopvermogen beschikte en won de tien kilometer in 38.05 minuten. ‘’De zes en de tien startten tegelijk. Ik merkte direct dat het tempo van Bjorn Demkes die de zes kilometer liep en won een stuk hoger lag en bleef in een groepje met Huizinga en Dekker hangen. Ook Gerrit Dijkslag liep mee. Ik ben erg tevreden met mijn winst. De clinics van Gert-Jan Wassink hebben me goed gedaan. Ik train niet in een bepaald ritme, maar heb wel redelijk constant gelopen. Na de vakantie wacht me de Twee Bruggenloop in Winterswijk.’’ 

Jorik Huizinga van Loopgroep Aart Stigter kon net niet aansluiten maar gaf aan erg tevreden te zijn met name over het waterpostje op het parcours waar dankbaar gebruik van werd gemaakt. Rapste dame op de tien kilometer werd Mariette ten Bokkel uit het Gelderse Hengelo, lid van Atletico’73. Het was echter Sandra Wassink uit Winterswijk die nagenoeg de gehele wedstrijd de koppositie bezette. Ten Bokkel achterhaalde haar in de slotkilometer. ‘’Het was zeker hard strijden in de laatste kilometer. Sandra liep sterk. Rotterdam was mijn laatste marathon. Daarna heb ik nog de Intratuinloop meegedaan. Op 29 september staat in Utrecht de Singelloop op het programma. Mijn hoofddoel is om tijdens het NK marathon in Eindhoven mijn tijd van 3.20 uur aan te scherpen bij de categorie 50-55 jaar.  

Bjorn Demkes van de organiserende vereniging AVA’70, woonachtig in Lievelde duldde geen tegenstand en won overtuigend  de zes kilometer.  ‘’Ik kende de route en liep goed waar anderen op de Stationsstraat verkeerd liepen. Met mijn winnende tijd van 21.19 minuten ben ik tevreden. Ik was immers een seconde sneller dan vorig jaar. De echte concurrentie bleef weg. In de afgelopen periode heb ik relatief rustig getraind. In de Walfortloop was ik nog tweede achter Koen Vossers.  Mijn doel is om later dit jaar nog een snelle vijf en tien kilometer te lopen. Eerst ga ik maar eens wat berglopen tijdens mijn vakantie in Oostenrijk.’’  

Nick Assink van LVG Groenlo en Bob te Lindert van Argo waren aardig aan elkaar gewaagd. Zij liepen helaas fout, maar werden tweede en derde. Men kreeg doordat een aantal lopers verkeerd liep een verkeerd beeld van de wedstrijd. Corrie Nusselder uit Hummelo, lid van Argo won de zes kilometer bij de vrouwen. ‘’Het was bloedheet en er stond geen zuchtje wind. Maar het parcours maakt de wedstrijd prachtig. Mijn zoon Luuk won hier de twee kilometer in 6.55 minuten. We besloten nog diezelfde avond om hier mee te doen!’’.

Geen opmerkingen: