maandag 26 december 2016

Verslag van de 32e Keiloop in Meddo

Lars Duistermaat
Keiloop Meddo prooi voor Duistermaat

Benno Stevering

Lars Duistermaat won gisteren de halve marathon tijdens de Keiloop in Meddo. De atleet van het Winterswijkse Archeus deed 1.15.31 uur over de 21,1 kilometer. Duistermaat vertelde dat hij zich niet had willen forceren. "Deze eindtijd van 1.15.31 uur had ik gezien de wind niet verwacht. Vanaf het begin moest ik het kopwerk alleen doen. Halverwege kwam ik door in 37.30 minuten. Petje af voor Arnold Boschker uit Lichtenvoorde. Hij liep jaren geleden hier een tijd van 1.12.56 uur. Met een paar goede lopers aan kop moet dit record te verbeteren zijn, misschien volgend jaar." Arjan Weijenborg, die zijn roots in Lichtenvoorde heeft, werd tweede in 1.19.56 uur. "Dit was pas mijn vierde halve marathon. Ik kies nu voor langere wedstrijden. Zo richt ik me net als Lars op de marathon van Rotterdam." Triatleet Eddy Lamers uit Groenlo eiste de vierde plaats op, achter de Duitser Stefan Wielers uit Vreden. Na zijn finish liep Lamers direct door naar Groenlo om kilometers te maken, want binnenkort start hij in Israël op de Iron Man triatlon.

Bij de vrouwen won Marieke Horstink uit Winterswijk in 1.45.07 uur en bleef Vera Meinen ruim acht minuten voor. Horstink richt zich net als vele andere lopers uit de regio op de marathon van Rotterdam.

De 10 kilometer bij de vrouwen werd gewonnen door Lisa te Molder. De Zieuwentse zette de klokken stil na 39.31 minuten. Cindy Bruse uit Aalten werd tweede in 42.04 minuten.

Halve marathon mannen: 1. Lars Duistermaat (Archeus Winterswijk) 1.15.31 uur; 2. Arjan Weijenborg (De Koplopers) 1.19.56, 3. Stefan Wielers (Vreden) 1.22.34. 

Halve marathon vrouwen: 1. Marieke Horstink-Wassink (Winterswijk) 1.45.07 uur; 2. Vera Meinen (De Zandloper) 1.53.14; 3. Annelies Claassen (Zutphen) 1.53.23.

10 kilometer mannen: 1. Thomas Konings (Archeus) 36.43 minuten; 2. Nick Assinck (Pim Mulier) 37.54; 3. Pim Elferink (Nijmegen) 38.00.

10 kilometer vrouwen: 1. Lisa te Molder (AVA'70) 39.31 minuten; 2. Cindy Brusse (Aalten) 42.04; 3. Sandra Wassink (Archeus) 43.34. (bron)

Geen opmerkingen: