zondag 10 februari 2019

Edwin Wissema pakt zilver op het NK Schoorl

Edwin Wissema
Edwin Wissema uit Didam, lid van atletiekvereniging de Liemers heeft zondag in de categorie Masters I een zilveren plak behaald op het Nk tien kilometer in Schoorl. De veertiger maakte gebruik van zijn supervorm van het moment en werd tweede in een mooie tijd van 32.51 minuten. Zijn commentaar: ‘’Het was eigenlijk geen goede race. Ik heb veel alleen gelopen in de regen. Wel was ik sneller als vorig jaar en een betere klassering. Mijn doelstelling om een plak te halen op het NK in Schoorl heb inderdaad gehaald.

De resterende clubgenoten van mij hebben goed gelopen en er waren veel persoonlijke records, maar geen medaille. Over twee weken loop ik mee op het NK cross in Emmeloord.’’ Wissema maakt een bijzondere periode door met veel goede resultaten bij diverse hardloopwedstrijden. Zo liep hij snel tijdens de Dijkencross in Pannerden. Tijdens de Beekse bosloopcompetitie pakte hij de winst op de vijf kilometer (tekst Benno Stevering, foto Running Team Liemers)

Geen opmerkingen: