vrijdag 12 november 2021

A'j plat kunt praoten moj't neet laoten - deel 7

Lange-afstandlopen

Ik neum mi-jzelf nog altied 'n lange-afstandloper. Veur de halve marathons klopt dit nog wal, maor mien leste hele marathon is inmiddels 10 jaor gelaene.

In 'n hele of halve marathonperiode is het verstandeg um in 'n stabiele laevensfase te zitten. Naost zo’n veurbereiding en ow dageleks wark blif  d'r weineg tied en energie aover veur andere bezegheden. “I-j doet 't goed, of i-j doet 't niet!”

Halve Marathon:

De 21,1 kilometer is 'n prachtegen afstand um in wedstriedverband te lopen. As de basisconditie op peil is, dan is dizze afstand goed te lopen. Bi-j de “halve” raak i-j meestal niet helemaol uutgeput. Ow herstel duurt relatief kort. In zo’n wedstried zit alles wat veur mi-j 't lopen zo interessant maakt. I-j  mot en/of i-j mag consequent dri-j keer in de wekke de hardloopschoenen antrekken, i-j hoeft niet zo heel völle op snelheid te trainen en i-j könt regelmaoteg 'n beheerste 10, 15 of 16,1 km.-wedstried as veurbereiding lopen. Tactisch gezien is dizze afstand ok erg leerzaam.

Rusteg starten um in de goeie energiebron te kommen, daornao zet i-j de snelheid vaste en probeert 'n mooie samenwerking met andere lopers tut stand te brengen. Van zeg maor de 4 t/m 17 kilometer kö'j in zo’n flow kommen, dat 't volop genieten is. De leste kilometers vind ik 't persoonlek fijn um de “verantwoorde grens” op te zuken, bi-j veurkeur bunt dit de snelste kilometers. Bi-j 't passeren van de finishlijn is d'r dan volop bli-jheid !  

Hele Marathon:

In 2004 heb ik mien eersten marathon in Rotterdam elopen. Ik krieg nog steeds kippenvel as ik hieran denk. Met duzenden mensen in 't startvak samen “You Never Walk Alone” zingen en dan aover de Erasmusbrug 't avontuur opzeuken. Totaal heb ik 8 hele marathons elopen, waorbi-j Dublin de mooiste was, en Antwerpen de leste en ok dén waor ik mien gestelde doel van 3 uur en 15 minuten heb ehaald. Geduld en ervaring bunt eigenschappen die zelfs op latere laeftied nog veur 'n goeie prestatie könt zorgen. Mien geluk was toen 't hebben van 'n verstandege trainer den heel goed de balans tussen inspanning en ontspanning in de gaten hield. En tut mijn grote vreugde heb ik altied met  'n fijne groep atleten de veurbereidingen möggen doon.

As trainer belaef ik de veurbereiding op de halve en hele marathons helemaol anders. Ik vind 't mooi um lopers te helpen hun doel te bereiken en meteen veul ik 'n soort verantwoordelekheid waor ik nog steeds goed met mot leren umgaon. 't Plezier en enthousiasme wat ik bi-j de begeleiders en lopers zie, gif mi-j toch zovölle voldoening, waordeur ik mi-j steeds weer verheug um zo’n lange-afstandstraject op te starten!

Henk@LG-Zandloper.nl

Geen opmerkingen: