zaterdag 6 november 2021

Aalten 2e Boekeldercross - 5 km - 28.07 min - 12e plaats M60

Jelle is bezig aan zijn befaamde eindsprint

Enekele weken terug was ik zondags nog één van de duizenden deelnemers aan de Marathon van Rotterdam, waar ik erg blij en tevreden over de finish kwam. Met de eerste Boekeldercross moet ik werken maar in de week erna begint het toch weer te kriebelen om mee te kunnen doen aan de 2e editie. Het herstel verloopt voor mij erg voorspoedig en in de dagen daarna heb ik twee keer weer zonder problemen een kilometer of tien hard gelopen. Dan moet een wedstrijd van 5 kilometer ook wel weer kunnen toch?

In overleg met Jelle Hubers mag ik met hem mee lopen. Hij heeft vorige week net onder de 28 minuten gelopen en dat is voor mij weer een mooi tempo om mee te beginnen. Zonder problemen kom ik door de corona check, krijg een geel bandje om mijn pols gehangen en zie even later dat de vele vrijwilligers er weer een prachtige hardlooparena van hebben gemaakt, hulde! Ik kom veel bekenden tegen, waarvan ik er sommigen voor mijn gevoel toch al bijna een jaar niet heb gezien, leuk om weer even bij te praten.

De start van de 5 kilometer is om 14.15 uur en samen met Jelle ga ik achter in het startveld staan. Met ruim 130 deelnemers is de belangstelling voor deze afstand groot. De eerste kilometer komen we door rond de 5.30 minuut en het loopt redelijk gemoedelijk. Het is ook wel eens heerlijk om weer een korte afstand te lopen. Bij de Gesinkbult krijgt Jelle het wat moeilijker waarna ik even op hem wacht. De 3e kilometer gaat in bijna 6 minuten maar daarna hersteld hij zich goed. 

In de 4e kilometer, bij de afdaling van de Welinkweg, versnellen we wat en gaan de laatste kilometer in. Deze loopt langs de sloot maar is goed te lopen. We steken de Romienendijk over en tot mijn verrassing moeten we vlak voor de finish nog een lusje lopen. Na de oversteek van de Aladnaweg zet Jelle nog een sterke eindsprint in en komt net voor me over de finish. Als hij over het dranghek hangt, kijkt hij me lachend aan en geeft aan dat hij toch maar mooi van me gewonnen heeft. Ja, dat heeft hij zeker! Zaterdag is de 3e Boekeldercross en ik heb er weer zin in.

Geen opmerkingen: