zaterdag 17 november 2007

Aalten 3e Loohuiscross - 6 km – 22,15 min – 1e Plaats 40+

In achtervolging op de Duitser Andre Doeven
Ik heb in de laatste jaren verschillende keren aan de Loohuiscross meegedaan maar de 22,15 minuten van vandaag was mijn snelste tijd sinds het jaar 1994. De omstandigheden waren dan ook prima. Heerlijk loopweer, een schitterend najaarszonnetje en een goed te lopen parcours.

Een groot gedeelte van de wedstrijd heb ik samen gelopen met de Duitser Andre Doeven van atletiekvereniging LAZ Rhede. Hij was in de voorgaande wedstrijden steeds sneller dan mij geweest maar vandaag kon ik hem goed blijven volgen, al liep hij in de laatste kilometer nog wat van me weg.

Toen ik over de finish kwam stond ik wel even te kijken van mijn tijd maar achteraf bleken veel atleten soms tientallen seconden van hun voorgaande tijden te hebben afgehaald. Mijn ronde tijden waren: 7,09 – 7,38 en 7,28 minuten.

Tom liep 1,21 min. van zijn snelste Loohuiscross tijd af en finishte in een mooie tijd van 26,16 minuten.
In het bericht hieronder staan veel foto’s van de derde Loohuiscross.






Tom op het bouwland aan de rand van het Loohuisbos

Geen opmerkingen: