dinsdag 28 juli 2009

Training in Nancy (Frankrijk)

Op het Hemicycle de Gauille in Nancy
Vandaag is het de laatste keer dat ik mijn hardloopschoenen in Frankrijk aan trek. Na twee wedstrijden en een training over cols gelopen te hebben, heb ik mijn voorgenomen om deze training in en om de grote stad Nancy aftewerken. Het is weer eens heel wat anders en er hoeft niet geklommen te worden. Ik heb de kaart eens bekeken en het Noordelijke gedeelte van de stad lijkt me de leukste plaats om te lopen.

Vanuit de parkeergarage in het hartje van de stad loop ik naar het Place de Stanislas, het fraaiste Koninklijke plein van Europa en dat behoort tot het Unesco Werelderfgoed. Ik loop over het plein en laat aan de linker kant de Arc de Triomphe liggen. Even later ga ik het Parc la Pepiniere met zijn rozentuin binnen en hier kom ik nog een jogger tegen. Na een korte begroeting loop ik het park weer uit en kom in straatjes waar veel huizen en monumenten staan die hun oorspronkelijke mooie prachtige gevel behouden hebben. Voor me duikt de Porte de la Craffe op, het oudste overgebleven vestingwerk van Nancy, wat tevens als gevangenis diende. Via de Cours Leopold, een elegante wandelpromenade, loop ik terug in de richting van het grote Plein middenin de stad, het vertrekpunt van mijn training.

fotoalbum

Geen opmerkingen: