maandag 14 november 2011

Uit de oude doos Zevenheuvelenloop Nijmegen 1996

De start van de Zevenheuvelenloop in Nijmegen op 17 november 1996

Op zondag 20 november 2011 vindt in Nijmegen de 28e editie van de ABN AMRO Zevenheuvelenloop plaats. Het parcours staat al jaren bekend als het mooiste van Nederland en het snelste parcours ter wereld. Het wereldrecord bij de mannen is gelopen op de heuvels tussen Nijmegen en Groesbeek in 2010 door Leonard Komon (41.13). Bij de vrouwen heeft Tirunesh Dibaba in 2009 het wereldrecord gelopen (46.28). Het parcours is één ronde van precies 15 kilometer. Het parcours is geheel geasfalteerd en verkeersvrij.

Start en finish liggen op de Groesbeekseweg ter hoogte van de Sumatrastraat. Vandaar gaat het verder over de Nijmeegse Baan, Derde Baan, Zevenheuvelenweg, Meerwijkselaan, Post weg, Molenbosweg, Oude Kleefsebaan, Kwakkenbergweg, Postweg, Gelderselaan en Groesbeekseweg. De eerste vijf kilometers zijn verraderlijk door het vals plat. Het middenstuk kent enkele pittige heuvels en voert over de Zevenheuvelenweg, de laatste vier kilometers gaan overwegend vals plat naar beneden.

Net als in 1996 zullen ook een aantal Aaltenaren de weg naar Nijmegen weer weten te vinden. Als je goed kijkt loopt er op de foto zelfs een bekende plaatselijke atleet of atlete mee, die op 17 november 1996 de Nijmeegse heuvels bedwong. Wie ziet hem of haar?

11 opmerkingen:

Geert zei

Ik heb er eigenlijk nog weinig van gehoord maar lopen er nog veel atleten van AVA'70 in Nijmegen zondag?

Ik weet dat Marco een startbewijs heeft maar dat zal jammer genoeg nog niet wat worden denk ik? Hoe gaat het met de blessure Marco?

Henrie zei

Volgens mij zie ik links op ca de 10e rij naast man met rode pet een jonge Gerrit Dijkslag.
was ie daar tenminste wel op tijd aan de start, ha, ha ;)

Henrie

ingrid zei

gerdie
heidie
katja
peter
andre
ingrid
en nog vele anderen
en marco om onze tassen te dragen

Gerrit zei

Leuk Henrie :)

Dat jaar liep Patrick Temming ook.

Gerrit zei

De huidige directeur van deze loop staat trouwens ook ergens op deze foto.

Anoniem zei

Over foto gesproken....

Ik zal er zeker niet zijn!

Succes allemaal.


Mazzzle,

Eric

ingrid zei

ik ben helemaal vergeten dat onze erwin natuurlijk ook van de partij is. en eric bij de marikenloop was je er wel. teveel mannen?

Marco zei

Ik kreeg net nog een startbewijs met Treinkaartje aangeboden ter overname.
Wil er nog iemand mee? het kan nog!

wees er snel bij t/m donderdag kan je het nummer nog op je naam zetten.
Mail even 7Hills@mvanrijs.com

dinand zei

Nr 2087 is rené huls. Nr 163 is henk woolschot

Anoniem zei

HaHa Ingrid,

Eigenlijk een teveel van alles.

Mooi om te lopen, maar niet meer om te kieken.

Succes!


Mazzzle,

Eric

PS Vond ik eigenlijk ook al bij de Mariekeloop. Op verzoek van Geert toch maar gedaan!Liep een bekende Avajaanse mee, zei hij.

Ingrid zei

Dan hoop ik dat je volgend jaar weer in het bos zit eric, de kans is groot dat ik er volgend jaar weer bij ben.