zaterdag 12 november 2011

Verslag van de 2e Boekelder Cross in Aalten

Ingrid van Zolingen (nummer 116)  pakt winst op langste afstand in 2e editie Boekelder cross

Door Benno Stevering
AALTEN  - De tweede editie van de Boekelder Crosscompetitie, georganiseerd door atletiekvereniging AVA’70 kende een uitstekende deelname afgelopen zaterdag. Maar liefst bijna driehonderd lopers kwamen aan de start. Met name de jeugd was goed vertegenwoordigd. Ook bij de vrouwen op de vijf kilometer was er een flinke belangstelling. Daar was het Nicole Hoffman uit Groenlo die de snelste tijd noteerde in 20.15 minuten. De vijf kilometer bij de heren werd een prooi voor Dirk-Jan Demkes uit Duiven die won in 16.23 minuten. Reini Derksen uit Didam werd vierde in 18.44 minuten en moest nog twee Duitse atleten uit Bocholt voor zich duldden.
Op de langste afstand, de vijftien kilometer liet Ingrid van Zolingen van de organiserende vereniging uit Aalten van zich spreken: ‘’Ik heb er drie minuten afgeknabbeld. Helaas kwam ik nog ten val in de buurt van de start. Dit hinderde me echter niet om hier met de winst naar huis te gaan. Mijn grote concurrentie Sylvie Klein Goldewijk liet dit keer verstek gaan. Op de nummer twee, de Duiste Annette Vennes uit Vreden kon ik een minuut uitlopen. Het ging verder lekker. Een prima wedstrijddag als voorbereiding op de langere afstanden!´´. Christoph Uphues van LAZ Rhede uit Duitsland won bij de mannen op deze afstand met een grote voorsprong in 51.30 minuten. Tonny Klein Gebbink uit Groenlo werd tweede in 56.59 minuten. Bjorn Demkes van de organiserende vereniging uit Lieveldewerd derde in 58.18 minuten.
De tien kilometer kende met name bij de vrouwen een afgetekende zege in de persoon van Lisa te Molder uit Zieuwent. Zij snelde naar een winnende tijd van 40.52 minuten. Te Molder is in training voor de langere afstanden in de regio. De sterk lopende Heidie Jentink uit Lichtenvoorde werd tweede in 44.21 minuten. ’’Lisa is niet te houden. Zij snelde als een speer na de start vooruit. Ik loop in tegenstelling tot Lisa wel het klassement mee hier in Aalten. Voor mij is deze loop een test voor de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Ik probeer daar onder de 1.11 uur te lopen. Het gaat momenteel erg lekker. Onlangs liep ik in Wehl een tijd van 43 minuten op de tien kilometer waar ik erg tevreden mee ben. Deze stijgende lijn wil ik zeker voortzetten. Maar na november ga ik eerst even een rustperiode inlassen.’’  Het lid van AVA´70 wist hiermee Evelien Hillen uit Aalten, eveneens lid van AVA´70 zeven minuten voor te blijven.
Gerton Prinsen uit Eibergen won de tien kilometer in 37.54 minuten. Gerrit Dijkslag uit Aalten die vrij laat aan de start arriveerde begon een inhaalrace, maar moest genoegen nemen met een tweede plek in 38.44 minuten. Veteraan Wim Helmink uit Meddo, lid van Archeus werd derde in 39.09 minuten. Het talentje David Spiro uit Winterswijk snelde naar winst op de twee kilometer in 6.33 minuten.

1 opmerking:

Marco zei

Goed gedaan Ingrid.felicitaties!