zaterdag 5 november 2011

Aalten 1e Boekelder Cross 5 km - 19.32 min - 1e Plaats M50

Nog 50 meter en de eerste cross zit er op
Een nieuwe sponsor maar verder dezelfde wedstrijd, de Boekelder Cross in Aalten. Op dit pittige parcours is het voor mij altijd een uitdaging om onder de 20 minuten proberen te lopen op de 5 kilometer. Net na 12.00 uur loop ik thuis in een heel rustig tempo weg en verken alvast de laatste kilometers van het parcours. Op de Loohuisweg wordt mij door Gerard Witt gevraagd of het niet gaat vandaag. Het gaat goed hoor maar de bijna 4 kilometer naar de Ringkamp probeer ik heel ontspannen door te komen.

Daar aangekomen is het voor mijn gevoel erg druk. Misschien komt het wel door het mooie weer dat veel atleten vandaag besluiten om mee te gaan doen, het lijkt ook wel een mooie lentedag! Ik heb me gelijk ingeschreven voor de gehele competitie en pak nog snel een paar bultjes van de Ringkamp mee. De organisatie heeft de paden mooi bladvrij gemaakt zodat de uitstekende boomwortels goed zichtbaar zijn.

Dit jaar is de start van de 5 en 15 kilometer voor het eerst gelijktijdig en dat is denk ik een goede zet geweest. Zo lopen de laatste lopers van de langste afstand niet meer op het parcours als bijna iedereen al naar huis is gegaan en krijg je na afloop van de 5 kilometer een mooie samenvoeging met de 10 kilometer. Na het startschot is gelijk de gemakkelijkste kilometer, een lichte afdaling op de harde weg. Rond de drieenhalve minuut kom ik dan ook door en moet ik even later in het bos nog uitkijken voor een loslopende hond.

Het gaat gelukkig goed en in het verloop van de wedstrijd krijg ik het er niet gemakkelijker op, al wordt ik ook bijna niet ingehaald door de andere atleten. Björn Demkes loopt net na het drie kilometer punt bij me weg en ik kan hem niet volgen. Weer terug in de Ringkamp zit er een ander lusje in dan in de voorgaande jaren en als ik in de richting van de finish loop kom ik ruim binnen de 20 minuten over de streep. De allereerste Boekelder Cross zit er op!
Tom loopt de 5 kilometer in 22.44 minuten

1 opmerking:

Gerrit Heersink zei

Knap gelopen Geert op dit altijd lastige parcours!