dinsdag 14 februari 2012

Verslag van de 3e Winterbosloop in Beek

Sandra Huntink uit Drempt, winnares eindklassement op de 10 kilometer
Fred Keurntjes overtuigend winnaar Beekse bosloopcompetitie
Door Benno Stevering
BEEK – ‘’Dit parcours in Beek ligt me uitstekend. Ik train hier wekelijks. Het scenario was eigenlijk hetzelfde als vorige week waarbij Marco Rutgers iets dichterbij kwam, maar op gepaste afstand bleef lopen.  Toch waren de omstandigheden een stuk zwaarder vanwege de kou, waarbij het lichaam veel tijd nodig zal hebben om te herstellen, het was een echte winterbosloop. Deze competitie was erg mooi verdeeld over drie zondagen. Drie crossen en we kregen drie verschillende soorten omstandigheden voor de kiezen, zon, wind en sneeuw! Ik ga me nu op het lange werk richten, de tien en de halve marathon.’’, aldus Fred Keurntjes uit Zevenaar die de tien kilometer op naam schreef in 37.43 minuten.
Fred Keurntjes was naast eindwinnaar tevens de beste vijftig plusser. Hiermee zette hij Hein Moorman uit Doetinchem en Paul Visser uit Duiven op achterstand. Terwijl Keurntjes uit Zevenaar overall won, was het Marco Rutgers uit Doetinchem die tweede werd in 38.17 minuten. Wel was Rutgers de beste veertig plusser. Marcel Ruesink uit Breedenbroek won de eindsprint van Michel Elshof uit Kilder met een eindtijd van 39.05 minuten.  In het eindklassement was het Erik Ormel uit De Heurne die tweede werd voor Michel Elshof uit Kilder. Bij de veteranen zestig plus was het Willy Elshof uit Didam die met de winst naar huis ging.
Drie maal won zij op rij, Sandra Huntink uit Drempt won bij de vrouwen de tien kilometer. Dit keer was zij met 46.31 minuten nog sneller dan voorheen. ‘’Deze run was met recht het pittigst. Lydia Lanters uit Kilder zat erbij maar wist me niet te passeren.  Met de klim naar boven wist ik afstand te nemen, maar op het vlakke gedeelte kreeg ze weer aansluiting. Uiteindelijk had ik zeven tellen voorsprong op de eindstreep. Na de Jutbergcross in Dieren richt ik me op de marathon in Utrecht op 9 april.’’ 
Jeroen Reintjes uit Nieuw-Dijk, eindklassement winnaar op de vijf kilometer liep zondagochtend een tijd van 17.24 minuten. De atleet was content over het wedstrijdverloop: ‘’Het was zondag meer een wedstrijd tegen mezelf en de moeilijke omstandigheden. De verdeling van energie was goed! Ik twijfelde over mijn schoeisel. Ik mistte uiteindelijk de grip met mijn wedstrijdschoenen. De ondergrond was te glad en ik wilde zo min mogelijk risico nemen. Crossspikes waren misschien beter geschikt. Als ik mijn opleiding en het werk eenmaal gesetteld heb wil ik met hardlopen weer op een hoger niveau presteren. Voorlopig blijf ik in deze regio wedstrijden hardlopen. De Fatimaloop zou dan als eerste in het programma komen!’’  Raymond van Hal uit Doesburg werd tweede in 18.26 minuten voor veteraan Dick Leseman uit Arnhem. Rudi Spekschoor uit Marienvelde bezette de vierde plek in 18.44 minuten en werd de beste veertig plusser. Gerrit Dijkslag uit Aalten kwam als vijfde over de meet. 
Corry Nusselder uit Hummelo zegevierde op de vijf kilometer bij de vrouwen in 22.24 minuten. Carla Slutter uit Gendringen hield het verschil beperkt met 6 tellen achterstand. De twee kilometer werd een prooi voor Thijs van Aalten van Jong RTA in 7.08 minuten. Mayke Nusselder pakte de winst bij de meisjes in 7.35 minuten.  In totaal kwamen er 180 deelnemers aan de start van de ijskoude 3e en afsluitende editie van de Beekse bosloopcompetitie. Voorzitter Jan Leuverink van de Stichting Omloop Beek reikte na afloop de prijzen uit in uitspanning ’t Peeske.

1 opmerking:

Anoniem zei

gefeliciteerd fred keurntjes