vrijdag 6 september 2013

Aankondiging van de 1e Montferland Trail in 's-Heerenberg

De start is zaterdag 21 december om 19.00 uur in Stokkum
Trailrunning in winterse omstandigheden door een prachtig landschap. Het parcours is grotendeels onverhard. Het middelpunt van de streek Montferland is het Bergherbosch. Hier kom je diverse uitdagende klimmetjes tegen op de Hulzenberg, Galgenberg, Hettenheuvel en de Rijsberg. Je ziet op de route meer dan alleen het bos. In het buitengebied aan weerskanten van het Bergherbosch zijn ook heel wat mooie plekken. We noemen het toeristische Zeddam met de oudste molen van Nederland, de oude stad ‘s Heerenberg met het karakteristieke kasteel Huis Bergh en typische ‘Havezathes’, kleine dorpjes en landgoed Huize de Bijvank. Zigzaggend over leuke buitenweggetjes kom je langs mooie plekken waar je normaal niet snel komt.

De eerste editie van de Montferland Night Trail wordt gehouden op zaterdag 21 december 2013 in Montferland. Dit is geen wedstrijd, maar de mogelijkheid om eens met trailrunning bij nacht kennis te maken. Het parcours van deze nachtelijke trail voert door de bossen van Montferland, langs het prachtige kasteel Huis Bergh, en door het mooie dorp Stokkum. Deze trail is ideaal voor gevorderde lopers die een nieuwe uitdaging willen aangaan. 

Deze eerste editie kent omwille van natuurbescherming een maximum van 300 deelnemers. Er is een bewegwijzerd parcours van ruim 17 kilometer en een jeugdloop van 2,1 kilometer. De nighttrail start om 19:00 uur vanaf het terrein van voetbalvereniging Stokkum. Deelname kost €18,50. Minimum leeftijd is 16 jaar. De inschrijving is zojuist geopend.

Meer info kun je vinden op onze website en onder deze link kun je de inschrijving doen.

Met sportieve groet,

Jos van Heusden,
namens organisatie Montferland Night Trail

16 opmerkingen:

Geert zei

Zou leuk zijn dat we hier met een groepje naar toe kunnen gaan.

Wim Brinkman zei

Zag op Facebook dat er al een aantal zijn oa Marieke ,heb mij zelf op al opgegeven

Geert zei

IK heb me ook ingeschreven

Marco zei

Geert ik ben der bij!

André en Inez zei

Wij hebben ons ook ingeschreven

marco zei

Bun eigelijk wel bang int donkert.

André en Inez zei

Trainert je hoeft niet bang te zijn want wij zijn erbij !!

André Bleumink zei

Uit Groenlo komt ook een groepje ;-)

Marco zei

Ok Inez, neem je mij maar ant handje mee:)

Geert zei

Dat is al een leuk groepje, mooi dat jullie mee gaan. Er wordt met groepjes van 5 personen gestart.

Gerdie Duenk zei

Ik ga ook mee

Geert zei

Mooi groepje uit Aalten al. Ook Walter Vaags, Evelien Hillen, Ingrid van Zolingen, Davy Sleijster en Eric Hoogerbrug doen volgens mij mee. Dan tel ik er al 12

Walter zei

Klopt, ik ga ook. En vanavond heb ik Ronnie Boekelder ook ingeschreven! Nog een keertje oefenen van te voren ??

Geert zei

Walter, misschien heeft Henrie in de herfstvakantie nog weer een loopje in het donker?

Eric Hoogerbrug zei

Yep, ben er ook bij! Word een mooie groep zo!

Gerrit zei

Ik heb me ook ingeschreven.