woensdag 4 september 2013

Verslag van de 5e Kooweide Run in Neede

De Kooweide Run werd georganiseerd door de Needse IJsclub

Benno Stevering

NEEDE - Bert Ten Thije Boonkamp uit Groenlo won woensdagavond in Neede met overmacht de 9,3 kilometer over drie ronden van 3,1 kilometer in 36.20 minuten. Hij duldde geen tegenstand. Met een tijd van 36.49 minuten werd Tonnie Klein Gebbink uit Groenlo een uitstekende tweede. De  atleet van lopersvereniging Groenlo had sinds zijn marathon in oktober geen wedstrijd meer gelopen. Kleingebbink die normaal gesproken de winst naar zich toe zou kunnen trekken hierover: ''Ik liep in Enschede in mijn eerste marathon vorig jaar oktober een tijd van net onder de 3 uur. Met 2.59.26 uur ben ik onder de voor mij zo magische grens gedoken. De Kooweiderun is een prachtige loop, zeker de moeite waard. Deze loop zullen we aanbevelen. Ter voorbereiding op de halve marathon in Doetinchem en de Kanonsloop in Groenlo is dit een goede eerste wedstrijd. Wat betreft de Kanonsloop die op 6 oktober gepland staat, wordt overigens ieder lid van lopersvereniging Groenlo geacht om mee te doen. De eerste loper liep te ver voor. Ik kon voor Bert geen bedreiging meer vormen.'' 

Clubgenoot Wilfried van Vuuren werd derde op de 6,1 kilometer achter winnaar Roel Schreurs uit Aalten en Paul Wegdam uit Hengevelder. Schreurs en Wegdam liepen langzaam verder weg van Van Vuuren . Bij de mannen legde veteraan Theo Schootman uit Neede beslag op de vijfde plek in 25.54 minuten. Diana Luyrink won in haar thuiswedstrijd bij de vrouwen in 27.42 minuten. Diana: ''Ik ging vrij langzaam van start, heb rustig gelopen en kende daardoor geen moment van verzuring. De wedstrijd ging over twee ronden over een prachtig parcours van weilanden en goed beloopbare fietspaden. Het is een echte thuiswedstrijd. Binnen vijf minuten ben ik thuis. Concurrentie was er voor mij niet. Zondag wacht de Singelloop over acht kilometer in Enschede. Verder richt ik me op de Huttenkloas Halve Marathon in Oldenzaal. Huttenkloas is een lekker biertje die komt uit die streek.'' De organisatie was in handen van de Needse IJsclub en kende een deelnemersaantal van zeventig lopers, iets meer dan  vorig jaar. Wilma Emsbroek uit Neede werd tweede op gepaste afstand van Luyrink in 31.43 minuten.

Uitslagen Kooweiderun 2013, 4 september 2013:

9,3 kilometer Mannen: 1. Bert Ten Thije Boonkamp (Groenlo) 36.20 minuten, 2. Tonny Klein Gebbink (Groenlo) 36.49, 3. Marc Taken (Rietmolen) 42.34, 4. Gert-Jan Tuller (Diepenheim) 43.10, 5. Rudy Hulzink (Haarlo) 43.14. 9,3 kilometer 

Vrouwen: 1. Wanda van Dijk (Neede) 49.28 minuten, 2. Marianne Hulzink (Haarlo) 49.48, 3. Jorieke Katler (Hengevelder). 

6,1 kilometer Mannen: 1. Roel Schreurs (Aalten) 23.30 minuten, 2. Paul Wegdam
(Hengevelder) 23.31, 3. Wilfried van Vuuren (Groenlo) 24.10, 4. Peter Te Focht
(Groenlo) 25.44, 5. Theo Schootman (Neede) 25.54. 

6,1 kilometer Vrouwen: 1. Diana Luyrink (Neede) 27.42 minuten, 2. Wilma Emsbroek (Neede) 31.43 minuten, 3. Marian Wegdam (Hengevelder) 33.54, 4. Leonie Rijks (Aalten) 34.03, 5. Anita Liesting (Borculo) 34.03.

1800 meter Jeugd: 1. Kjell de Jong (Neede) 8.22 minuten, 2. Joel Brethouwer (Neede) 6.33, 3. Demian Heinen (Neede) 9.00.

Geen opmerkingen: