woensdag 15 januari 2014

Lievelde-Zieuwent

Mooie groep in Lievelde
Het maandelijkse woensdagmorgen loopje met Rob Berkelder startte vanmorgen in Lievelde. Katja Demkes had een prachtige route over de kerkenpaden uitgezet in de richting van Zieuwent. Dertien deelnemers volbrachten de mooie tocht van dertien kilometer, sommigen hadden nog nooit zo'n eind gelopen. Hieronder staat het verslag van Katja.

De volgende woensdagmorgen tocht is op 12 februari en we starten dan om 9.00 uur bij Rob Berkelder aan de Koopmanstraat 73a in Aalten. We lopen dan een rondje van ruim 10 kilometer in de richting van de Groene Grens. Iedereen is weer van harte welkom om mee te lopen.

Klik op de link voor enkele foto's van deze training

fotoalbum


Vanmorgen vroeg afgesproken met een groepje van 13 personen om een keertje in een andere omgeving te lopen.Met 5 vrouwen sterk is Vragender vertegenwoordigd. Harreveld komt met 2 vrouwen. Ava’70 komt zoals gewoonlijk weer eens te laat aanzetten, wel met 4 personen. Ik zal ze maar niet bij naam noemen. En natuurlijk mijn favoriete buurvrouw Anja en ik.

Ik heb samen met Björn afgelopen zondag deze ronde nog gelopen, en ik begin toch te twijfelen of ik het nog wel weet. Maar goed we gaan op pad. Het tempo ligt rond de zes minuten de kilometer. Heerlijk duurloopje gaat dit worden. Een paar vrouwen hebben nog nooit meer dan 10 kilometer gelopen. Ik had doorgegeven dat het rond de 12 kilometer zou gaan worden. Het zal toch iets meer worden, maar ze zullen het gaan halen. We lopen eerst langs autobedrijf Bleumink, ook wel in de volksmond Pelle genaamd. Hier lopen we de Kloezedijk op. Ik zie dat Rob Berkelder helemaal in zijn sas is met al die mooie vrouwen. Hij huppelt van voor naar achter en van achteren weer naar voren.

Via de Kloezedijk gaan we de fietspaden route op. Ik weet alleen de naam niet meer, vergeef me. We lopen de Stegge op en komen langs MEGAPRET. Geert is als een kind zo blij, hij rent meteen naar de ingang. Wij 11 vrouwen lopen gestaag door samen met Rob. Soms is Geert nog net een klein kind. De Stegge loopt over in de Tankweg en daar lopen we ook weer een van de fietspaden op. Ook hier schiet me de naam niet te binnen. Via de Paskersdijk (ja in Lievelde hebben we ook dijken) komen we op de Eimersweg uit. Dit is even een lang saai stuk.

Eimersweg loopt over in de Droebertweg. Hier gaan we het spoor over en komen we in een zandpad uit. We lopen nu in het gebied genaamd Kalverbrook. De dames kunnen het allemaal goed volhouden. O ja Rob en Geert ook. Geert maakt ondertussen foto’s van de vrouwen die er steeds vermoeiender uit gaan zien. Onderweg wordt er volop gekletst, dus we kunnen de route nog wel een stukje langer maken denk ik bij mezelf haha. Onderweg gaan de voorsten regelmatig terug om degenen die achteraan lopen weer op te halen. Zo hoort het ook. Een groepje schapen in de wei denken dat ze harder kunnen lopen dan ons. Ze rennen als een gek weg. Een mooi gezicht, Ingrid van Zolingen denkt dat ze de schapen wel in kan halen. De schapen staan dan allang weer stil en staan raar te kijken als ze iets rose voorbij zien komen.

Ondertussen zijn we de Boschlaan al overgestoken en lopen we in het gebied van het mooie Zieuwent. Ook hier lopen we over een van de fietspaden. Er staat me iets van bij dat er Hemmele pad stond. Ook een prachtig gebied waar we van mogen genieten. We zijn al over de helft. Het valt me op dat ik nog niemand van de dames heb horen klagen. Wat een bikkels. Ik hoor alleen Geert zeuren, maar ja dat is normaal. Buurvrouw Anja en Danielle uut Harreveld lopen voorop en houden geen rekening meer met de andere dames. Ze gaan er vandoor. Ik roep ze een halt toe. Ik krijg valse blikken toegeworpen. Ach ja bun het wal gewend van die beide. Ze passen zich toch weer netjes aan.

Het laatste gedeelte richting Lievelde komen we nog weer over de Voshuttedijk. Hier is ook een mooi stukje natuur aangelegd. We lopen hier met zijn allen gezamenlijk weer richting de Nieuwstraat. Sommigen hebben voor het eerst meer dan 10 kilometer gelopen. De dames uut Vroagender fietst voldaan terug naar Vragender. Harreveld neemt ook afscheid en gaat richting de buurvrouw Anja. Ava’70 knoeit mijn kamer nog even onder met wasser uut Duutsland en daarna vertrekken ze ook weer naar Aalten. Ik blijf tevreden achter in de puinzooi.

Bedankt voor de gezelligheid en tot een volgende keer.


7 opmerkingen:

jelle zei

Dat is een mooie groeps foto
En route ziet er ook mooi uit

Unknown zei

Super initiatief! Bedankt....

Katja zei

Hey Renata, tot de volgende loop. Jullie pupillen hebben het goed volgehouden. Klasse.

Henriëtte zei

Het was een prachtige route met prachtige mensen en prachtig weer. En de foto's zijn ook nog eens prachtig. Bedankt !

Marco zei

Geert weer mooie foto'van een gezellige groep lopers. waren die allemaal vriendinnetje met Katja? :)

Inez zei

Was gezellig. Leuke route. Leuke mensen. Leuk stukje geschreven. Bedankt Katja

Ingrud zei

Katja, jij op woensdag, Erwin op donderdag, lijkt me een goed plan.