woensdag 31 december 2014

Bocholt (D) 3e Sylvesterlauf 5 km - 19,38 min - 3e Plaats M50

De start van de 5 kilometer
Op één van de laatste baantrainingen van het jaar nodigt het nieuwe Duitse AVA'70 lid Bjorn Weier, Patrick Ikink en mij uit, om naar de Sylvesterlauf in Bocholt te komen. Hij heeft nog enkele startnummers over en deze mogen wij wel hebben. Dat komt eigenlijk wel goed uit omdat ik 's middags het jaar op mijn werk vol mag maken en ik dus niet aan de Oudejaarsloop van AVA'70 mee kan doen.

Rond half tien 's morgens haalt Patrick mij op en gezamenlijk rijden we naar Bocholt toe. Het is maar goed dat we een tomtom in de auto hebben want we hadden de wedstrijd beide niet aan deze kant van de stad verwacht. We stappen gelijktijdig de auto uit met Rinke ter Haar en zijn zoon Sam. Rinke heeft hier vaker gelopen en kan ons wat uitleg geven. Bij de inschrijving komen we Björn al tegen en hij verwelkomd ons hartelijk. Na het opspelden van de startnummers loop ik met Patrick het rondje van de 2,5 kilometer. Alles staat prima aangegeven en het is een mooie bosrijke omgeving om in te lopen.

Maar liefst 268 deelnemers staan er aan de start van de 5 kilometer en Patrick gaat er meteen als een haas van door. Ik kan hem niet bijhouden en besluit mijn eigen tempo aan te houden. De hele wedstrijd loopt hij ongeveer 100 meter voor me en zal hij vandaag dan eindelijk eens onder de 19 minuten duiken? Aan de finish komt hij jammer genoeg net 12 seconden tekort, dan moet het in 2015 maar voor hem gebeuren!

Ikzelf loop vandaag mijn 600e hardloop wedstrijd en met het voetballen erbij zal ik aardig in de richting van de 1.000 wedstrijden gaan. Het gaat erg lekker en ik blijf maar 6 seconden boven mijn beste jaarprestatie en met een 12e en 13e plaats in het klassement mogen we beide erg tevreden zijn. Sam en Rinke gaan ruim een minuut later over de finish en hebben hier nog nooit zo snel gelopen. Die zullen we wel niet meer lang achter ons houden!
Sam ter Haar, Rinke ter Haar, Geert Wevers en Patrick Ikink

2 opmerkingen:

Rinke zei

Mooi verslag Geert. Ik hoop voor mijn 50e nog een keer hand in hand met jou over de finish te gaan!

jelle zei

Je staat mooi op de foto geert