vrijdag 5 augustus 2016

Cote de Sauvage, een waar loopparadijs - deel 1

'Het aanhangsel' van de Cote de Sauvage, een prachtige landtong aan de Atlantische Oceaan
Ik druk mijn Garmin in. Loop het bultje af en kom op de verharde weg richting vuurtoren. Loop dan direct het pad naar de duinen in. Na een halve kilometer zie ik hem voor me opdoemen: DE DUIN! Mijn gevreesde tegenstander op deze vroege ochtend. Met kleine stapjes probeer ik het loopdrafje er in te houden en ik voel al mijn spieren van mijn bovenbenen en kuiten, maar het gaat me lukken hem vandaag meester te zijn. Met een hartslag van 200 bereik ik het hoogste punt door het mulle zand. Dit is het kantelpunt. Ik voel de friszwoele zeelucht me tegemoet komen. Fantastisch lekker volt dat half acht 's ochtends. 

Ik neem het prachtige plaatje dat voor me opdoemt een moment in aanschouw en ren richting branding. De golven rollen het strand op en ik loop parallel een paar meter van de branding af richting zuiden. Richting 'het aanhangsel' van de Cote de Sauvage, een prachtige landtong aan de Atlantische Oceaan. Hier wisselt iedere dag het getij met een uur, waardoor je elke dag een ander strand aantreft. Voor mij als liefhebber van de zee, de kust en fanatiek renner een ultiem hardloopparadijs. Iedere vakantieochtend weer een cadeautje om al rennende wakker te worden met dit uitzicht. Het geluid van de rollende golven, een uitgestrekt volledig leeg strand, een imponerende vuurtoren als bakenen slechts enkele meeuwen in de verte. Voor een hardloopliefhebber is er dan weinig te wensen over.....

Vakantiegroeten van een Avajaan uit Frankrijk

Geen opmerkingen: