zondag 4 september 2016

Verslag van de 4e Bert Timmer Memorial loop in Duiven

Remi Rondeel in gesprek met Benno Stevering
Remi Rondeel temt wind als beste in 4e Bert Timmer Memorial loop 

Door Benno Stevering

Remi Rondeel uit Zelhem, pakte zondag de zege in de 4e editie van de Bert Timmer Memorial loop.  De Argonaut  kwam op de tien kilometer in het Horsterpark met een ruime voorsprong binnen in 35.02 minuten.  ‘’Vanaf start kon ik vlot weglopen en kreeg  alleen de ferme wind als directe tegenstander. Dat was wel jammer.  Na de marathon heb ik genoeg herstel gehad. Ik voel me weer lekker fit. Het is mijn eerste wedstrijd na mijn vakantie. Na de dorpsloop in de Lutte waar ik 34 minuten noteerde op de tien kilometer heb ik de nodige rust gehouden. Een parcoursrecord zat er in het Horsterpark niet in’’. Rondeel kan terugkijken op een verdienstelijk seizoen. Eerder dit jaar liep Rondeel in Beek al 16.34 minuten. De dertig kilometer van Vorden werd gewonnen en de Doetinchemse D’Run werd op naam geschreven. 

Tweede in het deelnemersveld was verrassend de eerste dame, Eline de Jong uit Didam. Volgende week richt zij zich op de Kramprun en de Bridge to Bridgeloop.  ‘’Ik heb mijn krachten goed verdeeld. In de Ooyse Landloop in Oud-Zevenaar liep ik eerder dit jaar 37.19 minuten. Maar dat was niet exact tien kilometer. Deze afstand is exact. Mijn vakantie zit er weer op en kan weer volop trainen. Ik heb nu het eerste jaar erop zitten aan de universiteit natuurwetenschappen. Nu ga ik me concentreren op scheikunde.’’  Kailey Groot Zevert uit Zieuwent, sinds vier maanden lid van Argo noteerde een tweede tijd bij de dames in 47.34 minuten. ‘’Eline is een klasse apart. Die was niet te achterhalen. Ik ben nu gestopt met handballen en me op het hardlopen gericht onder de leiding van trainer Joeri Voltman. De wind trok stevig aan. Op het onverharde gedeelte was het moeilijk lopen. Mijn snelste tien kilometer liep ik in 43.34 minuten. Het ligt wel in mijn intentie om nog wat sneller te worden op de tien kilometer.’’ 

Ex-korfballer Justin van der Steen van het Craft runningteam gaf in zijn debuut vol gas en won de vijf kilometer  in 17.13 minuten. ‘’Ik had een goede voorsprong op de nummer twee. Ik liep vol gas. Helaas kwam ik een tel boven mijn eigen record. Dit is nu mijn vierde wedstrijd en loop nu drie weken mee bij Titus Fierkens van het Craft team. Eerder heb ik aan korfballen gedaan.’’  Luuk Nusselder van Argo zette een tweede tijd neer van 17.34 minuten. Hij gaf aan dat het tempo vrij hoog lag in de eerste twee kilometer toen de atleten samen opliepen, maar dat hij in de slotfase toch wel weer wat dichterbij kwam. Luuk had net een introductieweek bij de HAN  in Arnhem erop zitten en zes weken er uit gelegen.  

Annemiek Keijser uit Arnhem werd snelste dame in 19.20 minuten, ruim voor Maud Centen van Argo die 21.04 noteerde. Bo Meerbeek van Argo werd derde in 21.57 minuten.  Keijser was zichtbaar blij met haar zege. In de afgelopen weken heeft ze zich op de 800 en de 1500 meter in Utrecht geconcentreerd. Dat verliep goed. Ik heb steeds meer plezier in deze sport. Het team ervaart ze als prettig en hoopt op enkele sponsors om zo vaker op loopstage te kunnen. Binnenkort start ik op de drie kilometer in de Herfstloop.’’  

Hardloper Tom van Beusekom namens de organiserende  loopgroep FRoS (Fun Running on Sunday) over de wedstrijd: ‘’Vooraf hadden we al 250 deelnemers. Wel blijft het zoeken naar een geschikte datum. We zijn immers ook een beetje afhankelijk van de vakantieperiode. Volgend jaar zal er in ieder geval weer een Bert Timmer Memorialloop op het programma staan. Een gedenkwaardige  jaarlijkse Memorialloop  voor loper Bert Timmer die afscheid moest nemen van onze loopgroep in 2012 vanwege een noodlottige hartaanval. Bert was  mijn schoonvader, vader van Myrthe mijn vriendin. De warme persoonlijkheid die Timmer was, kenmerkte zich nu  in de sfeer van de inmiddels vierde Memorialloop. Titus Fierkens mijn trainer bij het Craftteam in Zevenaar kwam kijken en beaamde dat het parcours er prachtig bij lag in het Horsterpark. Hij is op deze wijze er toch ook een beetje bij betrokken en gaf zijn complimenten over‘’. Dweilorkest Oeverloos en popkoor Repeat zorgden voor de muzikale ondersteuning van de bekende speaker Henk Borgmeijer die het evenement op voortreffelijke wijze aaneen praatte. De wethouders reikten de prijzen uit na afloop aan de diverse winnaars op de verschillende afstanden.

Uitslagen 4e Bert Timmer Memorialloop 5 kilometer Mannen: 1. Justin van der Steen (Arnhem) 17.13 minuten, 2. Luuk Nusselder (Hummelo) 17.34, 3. Niels Roseboom 17.58, 4. Rob Ribbink (18.12, 5. Ruben Garretsen 18.35. 5 kilometer Vrouwen: 1. Annemiek Keijser (Arnhem) 19.22 minuten, 2. Maud Centen (Argo) 21.00, 3. Bo Meerbeek (Argo) 21.07, 4. Milou Mathijssen 21.44, 5. Wilma Bos 22.35. 10 kilometer Mannen: 1. Remi Rondeel (Zelhem-Argo) 35.03 minuten, 2. Jeroen van Daalen 40.02, 3. Tristan Tieben 40.22, 4. Mathijs Lorier 40.35, 5. Peter Smolders 40.36. 10 kilometer Vrouwen: 1. Eline de Jong (Didam) 39.23, 2. Kaily Groot Zevert (Zieuwent) 47.36, 3. Ouhibab Denys-Oudfel 48.36, 4. Eline Venneman (49.37, 5. Froukje Zomer 51.08.

Geen opmerkingen: