zondag 17 oktober 2021

Verslag van de Marathon van Amsterdam

Tom van Beusekom

Dit jaar besloten om de avond voor de marathon dichtbij Amsterdam te logeren voor een rustige opstart. Het werd een B&B Millsight in Uitgeest én na een goed verzorgde en ontspannen overnachting in Uitgeest kwam de frisse start op gang. Trouwens een aanrader deze B&B. Om half acht op de dag van de marathon vertrokken we richting Amsterdam, hier aangekomen liepen we richting het Olympisch Stadion. Staand voor dit imposante stadion ging er maar één ding in mijn hoofd ‘eindelijk weer een wedstrijd’. Eén feit stond boven water, van deze wedstrijd ga ik genieten én zeker uitlopen, kostte wat kost. Na al mijn trouwe vrienden en familie begroet te hebben ging ik het stadion in en dat gaf een heerlijke kick, hier ligt zoveel geschiedenis. Na deze ontboezeming op naar de start, wat een heerlijk gevoel was dat.

De eerste kilometers vlogen voorbij en dit ging ook heerlijk ontspannen. Bij elke zes kilometer nam ik een gel. Op elke gel had Paula grappige tekstjes gezet en dat gaf me steeds een lach op mijn gezicht. Rond de 30 kilometer begonnen mijn benen toch tegen te stribbelen die haperden behoorlijk en wilde zelfs stoppen.  Door af en toe de spanning eraf te halen door te wandelen om deze onmisbare benen toch maar te vriend gehouden. Uitstappen, nee, dat wilde ik zeker niet! De editie van 2019 spookte regelmatig nog door mijn hoofd, waar ik moest uitstappen. Zelfs toen ik een busje zag rijden, dacht ik, nee vandaag ga ik daar niet in zitten. Vandaag is uitlopen mijn motto! Aangekomen op kilometerpunt 38 in het Vondelpark kreeg ik weer een oppepper van de aanwezige vrienden en familie. Wat is dit geweldig en ben daar dankbaar voor. Vlak voor de finish sloeg de emotie toe en tranen van blijdschap stroomden over de wangen. Zo bijzonder blij en trots, dat ik deze marathon heb uitgelopen én deze is in de pocket, mijn vijfde marathon!

Tom van Beusekom

1 opmerking:

schrijfmachine zei

Ik liep een tijdje bij je in de buurt; herkende je door je petje. Gefeliciteerd, blijft toch een heel eind he.