zondag 31 oktober 2021

Verslag en uitslagen van de halve marathon van Doetinchem

Eric Klein Holkenborg

Wat lekker om weer eens bij een hardloopevenement te zijn! Man, wat heb ik dat gemist. Een paar maanden geleden kreeg ik een mailtje van Argo voor de halve marathon van Doetinchem, net de uitdaging die ik moet hebben. Trainingen opgevoerd, heel gebleven (je weet het nooit op mijn leeftijd) en dan op naar Doetinchem. Gezellig gekeuvel, hardlopers vormen tenslotte 1 grote familie en als het startschot klinkt begint de strijd. Het gaat direct lekker, het weer is perfect, zonnetje en graad of 15. Heb m’n sporthorloge goed in de gaten gehouden om tempo terug te nemen want er is 1 gouden regel: start nooit te snel. Schema: strak 5 min per km, eindtijd 1:45 is het doel. 

Ik werd de eerste 3 veel ingehaald door lopers met een veel te hoge ademhaling en na enige tijd kwam ik ze dan ook weer tegen. De eerste 15 gingen gesmeerd, ze waren voorbij voor ik er erg in had. Liep samen met nog zo’n oude knakker, een tijdelijk verbond om tempo te houden. Helaas begon deze oude diesel steeds harder te blazen en moest ie terugschakelen. Maar geen nood, er waren telkens andere lopers om me aan op trekken. Het beruchte 18 km punt kwam in zicht, de vermoeidheid wordt echt voelbaar maar nog steeds kon ik het tempo vasthouden zonder echt kapot te gaan. Eindtijd 1:43:56, 4:55 gemiddeld. Het gaat nergens om maar ben toch trots op een 17e plek in de categorie old bastards (totaal 79 diehards). Nu nagenieten op de bank en een beetje plaatjes draaien. Greta van Fleet, gaaf. 

Eric Klein Holkenborg

Klik op de link voor de uitslagen

1 kilometer

2.5 kilometer

7.5 kilometer

halve marathon

site organisatie

Geen opmerkingen: