dinsdag 23 augustus 2022

Winterswijk 9e Twee Bruggenloop 6 km - 29.29 min - 5e plaats M60

Ook fotograaf Rob Jansen was weer aanwezig

De thermometer geeft nog rond de 30 graden aan, als ik rustig op mijn fiets in de richting van het 5 sterren vakantiepark De Twee Bruggen fiets. Via de 'Bredevoortse kant' kom ik het park op en de geur van de barbecues komt je van alle kanten al tegemoet. Enkele duizenden mensen zijn nog volop hun vakantie aan het vieren en genieten van hun luxe leventje op deze bijzondere mooie accommodatie. Ook bij het zwembad is nog volop vertier en dat is op dat moment ook eigenlijk de beste plek om te vertoeven.

Maar voor enkele honderden atleten staat vanavond een 5 of 10 kilometer op het programma en een aantal probeert voor de wedstrijd nog ergens een plekje in de schaduw te bemachtigen. Zowel de inschrijf- en kleedgelegenheid alsmede het parcours is wat veranderd ten opzichte van voor het 'corona' tijdperk. Op het voormalige voetbalveld op het vakantiepark zijn in de afgelopen jaren een aantal chalets gebouwd en doordat we daar niet meer over kunnen lopen, is de route wat aangepast als we de Slingeplas voor de eerste keer verlaten. We gaan achter het voetbalveld van Bredevoort langs, komen uit bij de Gracht en enkele honderden meters verder wordt het oude parcours weer opgepakt.

Mijn doel voor vandaag is om rond het halve uur te lopen maar ik heb het idee dat me dat door de warmte niet gaat lukken. Mocht het niet gaan dan doe ik er met (bijna) even veel plezier maar enkele minuten langer over. Halverwege op 3 kilometer kom ik door in 14.37 minuten en lig dus nog mooi op schema. Als ik langs de Slingeplas loop zie ik daar een aantal vissers zitten en de eerste gedachte die bij me opkomt is dat een hengeltje uitgooien met deze hitte toch ook wel een erg mooie sport is, maar dit terzijde.

Als ik het zandpad van de Pieriksweg weer oploop, hoor ik in de verte speaker Harry Striekwold al verschillende lopers binnen halen. Net als ik Jan te Brake senior weer op zijn vaste plaats begroet heb, loop ik het vakantiepark weer op. Ik zie op mijn horloge de seconden wegtikken maar dat een tijd van onder de 30 minuten er zelfs vandaag inzit. Het is weliswaar ruim 3 minuten langzamer dan voor het 'corona' tijdperk maar ik ben er op dit moment dik tevreden mee.

Geen opmerkingen: