zondag 14 juni 2009

Hoog-Keppel 2e Keppelrun 5 km – 19,09 min – 1e plaats M45

Van rechts naar links Henk Mengers, Bram Wevers en Geert Wevers

Samen met mijn zoon Bram en Henk Mengers ben ik vanmorgen naar de 2e Keppelrun in Hoog-Keppel gegaan. We gaan alle drie de vijf kilometer lopen en finishen rond de minuut van elkaar. Ik heb al eerder geschreven dat mijn vorm momenteel iets minder is dan ik gewend ben maar dat Bram maar 56 seconden na mij over de streep zou komen had ik eigenlijk gezegd nog niet verwacht. Het voetbalseizoen van hem is net afgelopen en van de week heb ik één keer met hem getraind. Hij heeft toen ook nog een 1000 meter op de baan gelopen en deed dat al in een mooie tijd van 3.17 minuten.

Aan de Keppelrun heb ik nog nooit meegedaan maar ik moet zeggen dat de organisatie het perfect voor elkaar heeft. Een ruime parkeergelegenheid, een mooie inschrijf- en omkleed accommodatie en veel vrijwilligers. Ook is het parcours rond start en finish goed afgezet en de ronde op zich is erg mooi. Een minpuntje vind ik dat je het laatste half uur voor de start niet meer voor desbetreffende afstand kunt inschrijven. Dat ze zich hier ook strikt aan houden ondervind Stefan Scanu maar gelukkig voor hem kan hij nog meedoen aan de 10 kilometer.

Voor de wedstrijd vind ik het al aardig warm maar gelukkig begint het onder de wedstrijd iets te regenen. Direct na de start loopt er al een groepje van vier personen weg en zij zijn dan ook veel te sterk. Een eindje achter dat groepje kom ik met nog drie anderen te lopen. In de eerste kilometers kan ik goed mijn kopwerk doen maar dan loopt Evert Dorregeest langzaam bij ons weg en blijf ik met Jos Slutter en Peter Wissing over. Jos loopt erg sterk en Peter kan op dat moment weinig kopwerk doen. Ik krijg steeds meer moeite om hen te volgen en in de laatste kilometer loop ik ongeveer 20 meter achter hen. Ook Jos krijgt het dan moeilijk en ik probeer nog één keer aan te zetten en ik loop al vrij snel naar hem toe. Ik loop gelijk door naar Peter en met een laatste versnelling heb ik hem ook te pakken. Toch is het iedere keer weer een mooie strijd tegen mijn leeftijdsgenoten en houden we elkaar aardig in evenwicht.



Tweede Keppelrun prooi voor Groeneweg

Jos Slutter, Peter Wissing en Geert Wevers
Bram loopt een nieuw persoonlijk record van 20,05 minuten op de 5 kilometer


Geen opmerkingen: