zondag 10 oktober 2010

Wehl 2e Herfstloop 5 km -18,50 min - 4e plaats M40

Mooie finishfoto gemaakt door Rob Wientjes

Mijn eindtijd in het jaar 2009 over twee wedstrijden van vijf kilometer in Wehl was 37 minuten en 48 seconden en dit jaar is mijn eindtijd precies 1 seconde sneller (37,47 min). Ook de tijden verschillen bijna niet van elkaar (2009: 19,00 en 18,48 min – 2010: 18,57 en 18,50 min). Ik ben dan ook blij dat ik weer iets constanter begin te lopen, al zit er in de onderlinge kilometers nog teveel tijdsverschil. De eerste en laatste kilometer zijn voor mijn doen snel en de tussenliggende kilometers kan ik rond of net onder de 4 minuten houden.

De 2e Herfstloop in Wehl is mijn laatste wedstrijd geweest in de Veteranen 1 klasse en ik zal waarschijnlijk tijdens de 3dNb Loop bij ons in Aalten voor het eerst in een klasse met nog oudere lopers mee gaan doen. Ik kijk er naar uit, al gaan ze daar ook steeds harder lopen heb ik in Wehl wel gemerkt.

Vorige week was het al goed loopweer maar deze keer vind ik het zelfs nog beter en zijn de paar plassen in het bos nu ook verdwenen. Ideaal PR weer noemt Marco van Rijs het zelfs en daar lijkt het ook verdacht veel op. Aan de andere kant is het voor de geopereerde en herstellende Theo Stronks ook weer veel te fris om met een stoel langs de kant van het parcours te zitten.

De wedstrijd op zich loopt lekker en is een klein beetje een kopie van vorige week met allemaal oudere atleten bij mij in de buurt lopend. Dinand Woolschot weer een eindje voor me, Hein Moorman die me halverwege de wedstrijd voorbij gaat en Ger de Jong die ongeveer 100 meter achter me loopt. Ikzelf heb een ideaal richtpunt aan Stefan Scanu en ik kan hem de hele wedstrijd in het vizier houden. Zoals ik vorige week Jos Slutter de laatste honderden meters in kan halen, lukt me dat nu met Stefan. Sportief als hij is, moedigd hij me zelfs in het voorbijgaan nog aan.

Volgende week loop ik in Wehl niet mee en met een beetje mazzel zit er in het eindklassement zelfs nog een podiumplaats in, al zal het niet meer dan een 2e plaats zijn omdat Dinand Woolschot over twee wedstrijden al sneller is en ik voor de rest afhankelijk ben van de atleten die wel gaan lopen.



Geen opmerkingen: