zondag 3 oktober 2010

Wehl 1e Herfstloop 5 km -18,57 min - 2e plaats M40

Even lachen naar de Kiekjesdief
Vandaag staat de 1e Herfstloop in Wehl op het programma en het is altijd jammer dat deze samenvalt met de Kanonsloop in Groenlo, beide zijn leuke kleinschalige wedstrijden. Toch wil ik dit jaar aan de competitie van de 5 kilometer in Wehl meedoen, al zal het bij twee wedstrijden blijven. Ook Marco van Rijs, Ingrid van Zolingen en Annie Buesink lopen deze afstand en gezamenlijk vertrekken we naar Wehl. Daar aangekomen is het al erg druk maar dat komt omdat er tegelijkertijd een evenement "Ondernemend Wehl" in de sporthal wordt gehouden.
.
Voor de wedstrijd heb ik nog even naar mijn tijd van vorig jaar gekeken en die 19,00 minuten lijkt me een mooi maar scherp uitgangspunt voor vandaag. Om kwart voor tien is onze start al en na wat informatie van de starter over de glibberigheid in het bos en een geparkeerde auto na de eerste bocht worden we weggefloten. Er vormt zich direct een kopgroep maar daarachter loopt een mooi wat ouder groepje van 40 en 50 jarigen (Dinand Woolschot, Hans Metzemakers, Ger de Jong, Jos Slutter en ikzelf).

Na de nog grotendeels in rust verkerende woonwijk verlaten te hebben, komen we in het bos. Af en toe ligt er inderdaad een plasje water maar verder is het goed te lopen. Als we net over de helft zijn zie ik de fiets van de Kiekjesdief staan en even later onze fotograaf ook, mooi dat je er weer bent Eric. Als je het lange rechte pad terug maar hebt gehad dan ben je er voor mijn gevoel al weer bijna en een paar honderd meter voor de finish lukt het me zelfs nog om iets te versnellen.

Met een tijd van 18,57 minuten loop ik enkele seconden sneller dan vorig jaar en ik ben dan ook erg tevreden hoe het gegaan is. Later zie ik in de uitslagen dat ik tweede ben geworden bij de M40, achter Dinand Woolschot. Ik wist niet dat hij de veertig al gepasseerd was, net jarig geweest Dinand?

site organisatie

Uitlopen met Marco van Rijs

Geen opmerkingen: