dinsdag 14 mei 2013

Pas op voor de buizerd

Buizerd weer waargenomen in de Ringkamp
De laatste jaren is er in de bossen van de Ringkamp, in de buurtschap de Haart, al verschillende keren iemand van achteren aangevallen door een buizerd. Twee jaar geleden heb ik zelf nog met een verhoogde hartslag enkele minuten achter een boom staan schuilen voor het beest en liep het voor mij gelukkig goed af.

In het afgelopen weekend hoorde ik dat de buizerd weer waargenomen is en in de maand mei meestal enkele eieren legt. Ik wil iedereen dan ook waarschuwen, als je in de buurt van de Haart gaat lopen, om hier voor je eigen veiligheid rekening mee te houden.

11 opmerkingen:

Wim Brinkman zei

Ook in de buurt van de Vossenbultweg ,hangen er weer waarschuwingsborden

Tweety zei

Bedreigde diersoort of Bedreigende diersoort?? Afschieten zou ik zeggen.
Tweety.

Anoniem zei

Het is natuurlijk: Ik mag HOPEN dat die buizerd terug schiet.

WimB zei

Toevallig afgelopen zondag zelf een
klap van een buizerd gehad op de Toldijk in Sinderen net na het spoor.Dus ook daar oppassen!

Geert zei

De eerste atleet heeft de buizerd al weer te pakken gehad, niets aan overgehouden Wim?

Er zullen de komende tijd nog wel meer spannende verhalen komen.

Als iemand een opmerking plaatst is prachtig maar zet even je naam er bij.

WimB zei

Behalve de schrik geen schade opgelopen. Ik denk dat zijn vleugel tegen mij achterhoofd kwam.
Ze broeden op die plek al jaren.

Ik vind dat je er ook niet te dramatisch over moet doen.
Je gaat er niet aan dood en het hoort bij de natuur die onze sport zo mooi maakt moet je maar denken.

Geert zei

Gisteravond nog in Varsseveld gelopen. Op de weg van Kramp richting de ijsbaan, hangen de borden 'Pas op agressieve buizerd' ook al in het eerste bos links. Gelukkig geen last van het dier gehad!

Roosje zei

Vorige week ben ook ik aangevallen in NO Groningen. Een angstige belevenis dat kan ik je vertellen. Hij heeft een keer of 10 een duik in mijn richting gemaakt. Ik heb nog nooit zo snel gelopen. Gelukkig heeft hij me niet geraakt. Ik ben voorzichtig geworden en kijk nu alleen maar rond of ik er weer eentje zie. Wanneer zou het weer veilig zijn? Dus wanneer vliegen de jongen uit?

Geert zei

Ik heb gehoord dat er al weer een persoon is aangevallen door een buizerd, ze zijn vroeg dit jaar.

Gerjan zei

Waarschuwing voor alle hardlopers. De Buizerds zijn er weer op de kriegerdijk! Het broedseizoen is weer begonnen! Ben zojuist weer aangevallen. Zat net zo lekker in m'n ritme.

Rick zei

Afgelopen vrijdag aangevallen door een buizerd tijdens fietstraining.
Locatie: Koolmansdijk Lievelde.