zondag 3 april 2016

AVA'70 leden lopen halve marathon van Berlijn(D)

Ronnie Boekelder (7558), Tonny Baten (6326) en Sandra Wssink (34620)
Weekeindje Berlijn

Nu alweer voor het derde jaar achter de halve marathon van Berlijn gelopen met een leuk gezelschap. Vrijdagochtend vroeg vertrokken met de auto naar Bad Bentheim om daar op de trein te stappen, om  daar vier uur later weer uit te stappen in hartje Berlijn.

Taxi naar het hotel, koffers op de kamer gooien en dan gauw het startnummer ophalen. Dit was op een nieuwe locatie maar gelukkig hebben we er twee die helemaal idolaat zijn van Berlijn en daardoor geen TomTom nodig omdat ze daar aardig goed de weg kennen. Het startnummer was snel bemachtigd en toen konden we genieten van al die lekkere drankjes die ze daar hebben. Zaterdagochtend stond er een klein duurloopje op het programma en met een klein katertje van een enkeling  gingen we op weg. Wat is het s ’morgens toch rustig in zo’n grote stad onze RonRon navigatie loodste ons weer feilloos door de stadsjungle. Daarna lekker ontbijten en tegen de middag de stad in voor wat cultuur snuiven en s ’avonds op tijd naar bed. Zondag op tijd opstaan en ontbijten, omkleden, en nog ff twintig minuutjes met de metro.

Om kwart over negen  op het startterrein aangekomen waar het al een drukte van jewelste is (32.000 lopers) en door de ervaring van de voorgaande jaren weten we dat we alle tijd hebben. De start is om 10:05 maar omdat we in het tweede startvak staan gaan we pas 20 minuten later van start, na wat gedrang kunnen we eindelijk van start. Het was de eerste warme dag van het jaar en ondanks de luchtige kleding was het bloedheet ( nog niet gewent denk ik) na twee kilometer al een droge mond en dorst, hadden er meer last van bleek later, maar gelukkig stonde bij 4 km onze partners met drinken wat zeer welkom was ff stilstaan om goed te drinken was zelfs noodzakelijk. Daarna kwam ik in een lekker ritme en mijn ademhaling werd weer rustig daardoor kon ik bij km 7 een versnelling doen en deze ook nog volhouden tot het eindpunt.  Door al die drukte was het wel een inhaalrace en soms gaan die gasten maar zo stilstaan waardoor je weer snel moet uitwijken, afremmen en weer proberen in je ritme te komen.

Onderweg ook nog redelijk wat lopers gezien die nog niet op het weer ingespeeld waren alles voorbij zien komen lange broek, wintershirt, windjasjes en zelfs fleece jassen, ook lopers gezien die door de hitte bevangen waren en door het medisch personeel  weer opgelapt en zelfs afgevoerd moesten worden. Na 1:54:57 over de finish gekomen en in de finishstraat genoten van de Duitse verzorging die altijd top is en die alcoholvrije Erdinger smaakte ook fantastisch. Kledingtas ophalen in de vrachtwagen en wachten op Sandra en Ronnie op het afgesproken meetingpoint natuurlijk ff met z’n drieën napraten en dan op zoek naar de partners die op een terrasje zitten te wachten. Na een paar heerlijke biertjes gauw naar het hotel om te douchen en daarna nog heerlijk nagenieten met iets teveel drankjes. Maandagochtend weer lekker ontbijten en daarna de trein terug naar Bad Bentheim was weer een heerlijk weekend en we kijken ook al weer uit naar de volgende wedstrijd Berlijn in september. Ook speciale dank aan Erna, Kim en Martijn voor het supporteren en de verzorging onderweg.