zaterdag 23 juli 2016

Theo Stronks loopt 25e editie van de Alpener Stadtlauf

Theo Stronks (464)
Het is zo'n 6 jaar geleden dat ik in Rotterdam mijn laatste 10 km wedstrijd gelopen heb. Weet nog dat het regende en de gelopen tijd niet bijzonder was. Wist toen al dat dit de laatste wedstrijd zou zijn. Van de orthopeed had ik te horen gekregen dat het tijd werd voor een nieuwe heup. Inmiddels zit het “kunstwerk” er bijna 5 jaar in en voel ik me als herboren. In het verleden heb ik vaker met enkele AVA leden de 5 km gelopen. De sfeer in deze wedstrijden is voor mij bepalend om er naar toe te gaan. Afgelopen dinsdag heb ik min of meer bewust de Walfortloop laten schieten, alleen Katja Demkes wist van mijn plannen. Hiermee is ook het mysterie op Facebook opgelost. Het prachtige Alpen ligt zo'n 11 km achter Wesel, de omgeving bestaat voor een gedeelte uit industrie. 

Om half 3 vertrokken naar het 48 km verderop gelegen Alpen. Ruim voor het centrum werd ik tegengehouden door een vriendelijke militair, die me vertelde dat ik niet verder kon en mijn auto op de parkeerplaats moest zetten. Meteen kwam ik er achter dat er dus heel wat veranderd was t.o.v 8 a 9 jaar gelegen. Start en finish waren op een prachtig gerenoveerde atletiek baan van LG Alpen. Na wat ingelopen te hebben kwam ik good old Frank Duking tegen, even wat bij gekletst en gevraagd hoe het met de nieuwe baan van Atletico is. Hierna ging ik mijn eigen weg in de veronderstelling dat ik hem in de wedstrijd wel terug zou zien. Waarschijnlijk  heeft hij niet gelopen of is uitgevallen. 

Om iets voor ½ vijf riep de speaker ons naar de start. Eerst werd aangegeven dat er een gedeelte van het Duitse volkslied gespeeld zou worden, daarop volgend een moment van stilte om de slachtoffers van de aanslag in München te gedenken. Het begint er helaas op te lijken dat dit een gewoonte wordt. Na een ronde op de atletiekbaan ging het door het centrum en buitenwijk van Alpen, er moesten 4 ronden van 2,5 km afgelegd worden met de finish op de baan. Onwetend wat me te wachten stond rustig vertrokken,wat ook wel verstandig was gezien de weersomstandigheden. Normaal trek ik me daar niet zo veel van aan, maar in dit geval, ging het verstand zegevieren. 

In een tijd van 54 minuten en 48 sec.kwam ik over de streep die voor mij acceptabel was. Met het oog op de 20 km van de Diepe Hel Holterbergloop op 29 oktober, was dit het begin van de voorbereiding. Na een koude douche en een koude Erdinger naar de prijsuitreiking gekeken. Het valt me dan op dat er nog heel wat oude “knakkers” rondlopen, zo was er een atleet van boven de 75 jaar die nog een tijd van 48 minuten liep. Op weg naar huis verrast door een flinke hoosbui, die tot aan de grens met Aalten doorging. Conclusie: tevreden over de prestatie, op naar de volgende 10 km de Twee Bruggenloop op 16 augustus.

Groeten Theo Stronks




4 opmerkingen:

Andre Bleumink zei

Goed bezig Theo! De oudjes doen het nog best. Valt zo'n heup eigenlijk onder materiaaldoping?

theo stronks zei

Zolang je de detectiepoortjes kunt omzeilen is er niets aan de hand Andre.

Dirk zei

Gied bezig Theo

Marco zei

Klasse Buddie, ben trots op je! en de tijd. daar zou ik ook weer blij mee zijn.