zaterdag 8 september 2018

Gert-Jan Wassink heeft goede gevoel terug na snelle editie Kramp Run

Gert-Jan Wassink en Tess van Randtwijk
Het blijft toch altijd een zeer bijzondere wedstrijd voor Gert-Jan, de Kramp Run in ‘zijn’ Varsseveld. Dat was zaterdagavond niet anders en het leverde hem ook nog moraal op, nadat het vorige week in Tilburg een stuk minder ging. “Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden”, aldus Gert-Jan over de wedstrijd. Hij eindigde er als elfde in een tijd van 14.56 minuten. “Daar ben ik gewoon tevreden over en ik heb zo in mijn eigen dorp weer een mooie vijf kilometer gelopen.”

Wanneer je in voorbereiding bent op een marathon, is het lopen van een vijf kilometer best even een overgang. “Desondanks ging het wel ok”, vertelt Gert-Jan. “Ik ben bewust wat meer behouden gestart dan in de andere jaren dat ik de Kramp Run liep. Dat resulteerde uiteindelijk in een wat langzamere tijd, maar het betekent wel dat ik nu wat frissere benen heb en in mijn marathonvoorbereiding gewoon door kan trainen. Ik liep wel een klein beetje langzamer dan vorig jaar, maar overall is het gevoel veel beter.”

Door het sterke deelnemersveld is de Kramp Run ook vrij tactisch. “Ik heb een goede wedstrijd gelopen en ben net niet in de top tien gefinisht, maar het was ook echt een heel sterk deelnemersveld dit jaar. Het sterkste veld dat de Kramp Run ooit heeft gehad. Er werd dan ook een parcoursrecord gelopen. Het is natuurlijk hartstikke mooi dat het evenement zo gegroeid is en dat er zo’n kwaliteit aan lopers aan de start staat. Dat zegt genoeg over het niveau van de wedstrijd en dit is misschien wel de best bezette vijf kilometer wedstrijd van Nederland op dit moment.”

De manier waarop hij liep stemde Gert-Jan dus tevreden, maar ook dat hij überhaupt weer in Varsseveld liep. “Ik kreeg weer veel aanmoedigingen van de supporters langs de kant, wat super leuk was. Daar heb ik ook wel heel erg van genoten. Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en dat had ik even nodig. Mijn eigen Varsseveld heeft me weer geholpen om lekker door te gaan en te blijven genieten van het lopen de komende weken, richting de marathon.”

Gert-Jan traint nu weer verder richting de Amsterdam Marathon, die op 21 oktober gepland staat. “De komende twee weken staan weer in het teken van trainen. Daarna volgt de Dam tot Damloop. Vervolgens ga ik weer een week goed trainen en dan loop ik de Breda Singelloop.” (bron)

Geen opmerkingen: