zaterdag 8 september 2018

Thuiswedstrijd Kramp Run voor Gert-Jan Wassink in Varsseveld

Buiten zijn eigen wedstrijd loopt Gert-Jan ook met de jeugd mee. “Mijn nichtje Renske doet net als voorgaande jaren mee en daar loop ik bij mee
In ‘zijn’ Varsseveld staat Gert-Jan deze zaterdag aan de start van de Kramp Run. Nadat de Tilburg Ten Miles een week geleden teleurstellend voor hem verliep, hoopt hij in de toprun over vijf kilometer weer beterschap te tonen. “Ik wil mijn wedstrijd gewoon lekker indelen en dan kijken wat mogelijk is”, aldus Gert-Jan. “Vorige week ging het totaal niet, maar dat heb je soms ook in de marathonvoorbereiding. Je kunt niet constant de goede focus hebben en af en toe heb je ook gewoon een off-day.”
Waardoor het in Tilburg niet ging, dat is voor Gert-Jan eigenlijk nog niet helemaal duidelijk. “Maar ik heb een goed gesprek gehad met mijn coach Honroé Hoedt en in samenspraak met hem en de sportarts voor de zekerheid bloed geprikt. Vooral ook omdat ik twee keer moest wandelen en dat is nog nooit voorgekomen. Ik kreeg mijn ademhaling niet onder controle. De resultaten van de bloedtest zijn nog niet terug, maar ik heb deze week veel geslapen en goed gerust. Dat heeft geholpen. Donderdag heb ik al een heel goede training kunnen draaien en voelde ik weer dat ik met macht kon lopen. Ook het loslopen ging goed vrijdag.”
En dus kijkt Gert-Jan toch met vertrouwen tegemoet naar de loopwedstrijd in de plaats waar hij opgroeide. “Ik wil lekker lopen, maar niet gaan forceren. Dat is met het oog op de marathon niet handig. Daar heb ik vorig jaar wel van geleerd. Ik wil er een mooie wedstrijd van maken en genieten van het publiek. Ik hoop dan ook dat er veel inwoners van Varsseveld langs de kant staan. Het is een leuke wedstrijd en altijd speciaal om er te lopen. Daar heb ik veel zin in.”
Buiten zijn eigen wedstrijd loopt Gert-Jan ook met de jeugd mee. “Mijn nichtje Renske doet net als voorgaande jaren mee en daar loop ik bij mee. En ook mijn neefje Mathijs, die nog wat jonger is, staat dit jaar aan de start. Je kunt dus wel stellen dat het lopen in de familie met de paplepel ingegoten wordt.” De Kramp Run begint zaterdag om 16.45 uur met jeugdwedstrijden over 1 en 2 kilometer. Daarna volgt de recreanten wedstrijd over vijf kilometer, waarna de vrouwen (18.30 uur) en mannen (19.00 uur) hun top run over diezelfde afstand lopen(bron)

Geen opmerkingen: