zaterdag 8 september 2018

Knappe prestatie Mirjam Lammers op de halve triathlon van Almere

Mirjam Lammers finisht binnen de 6 uur op de halve triathlon van Almere
Gefinisht op de halve triathlon Almere - 1.900 meter zwemmen, 92 kilometer fietsen en 21 kilometer hardlopen.

Vrijdag al geregistreerd en de fiets ingecheckt. Wat ingewikkeld allemaal. Er mogen geen spullen bij de fiets maar er is een aparte wisseltent waar je de rode tas voor fietsspullen en de blauwe tas voor loopspullen kunt ophangen. Ook is er nog een groene tas voor na de wedstrijd.

Zaterdagmorgen zes uur gaat de wekker. Nog even een kopje koffie met Jeroen, tattoos plakken en toen vanuit Zeewolde naar Almere met alle tassen. Fiets nog even gecheckt, tassen opgehangen en toen naar de zwemstart. Het is druk, 1400 (!) triatleten staan klaar voor de rolling start. Elke 5 seconden mag een groepje het water in. Wat liggen die boeien ver weg. Het water voelt meteen goed maar het stuk naar de finish is zwaar met veel golfslag.

Eindelijk ben ik er. Dan de tent in om te wisselen en naar de fiets. Fietsen gaat goed, wel veel wind en sommige stukken zijn zwaar. En saai. En er gaat iets mis met mijn gel, het vliegt over mijn rechterarm en been. Getver alles plakt.

Na het fietsen weer de wisseltent in voor het lopen. Het lopen gaat goed. Ik kan het tempo goed volhouden. De laatste ronde wordt wel zwaarder en ik kan geen gelletje meer zien. Toch braaf op advies van de coach alles naar binnen gewerkt. En dan nog maar 2 km! Dan besef ik dat ik ook nog een pr ga lopen op de halve marathon. Het laatste stukje via de rode loper naar de finish. Ik ben er en ook nog redelijk fit dankzij coach Bernard Hilferink.

Binnen de 6 uur krijg ik een mooie medaille omgehangen en ik ben blij dat het er op zit. En nu lekker nagenieten en relaxen. Wat een belevenis!

Geen opmerkingen: