zondag 16 september 2018

Podiumplaats Cindy Brusse bij achtste triathlon van Zutphen

3e plaats Cindy Brusse
Zondag was de laatste triatlon van mijn seizoen: de achtste triatlon van Zutphen. Na een lange 500m zwemmen (of te wel bijna 600m) kwam ik na Eddy Lamers als 2e de kant op. Er volgden 4 rondes fietsen. De 1e ronde voelde zwaar en de tijd viel erg tegen. Bij het ingaan van de 2e ronde begon me een aanlopende ketting te irriteren en ik bleek het eenvoudig te kunnen verhelpen met het versnellingshendeltje. Nou, dat scheelde! De 2e ronde ging 1.7km/u gemiddeld en 30 sec sneller en ronde 3 en 4 nog vlotter in 36.0 en 35.9km/u. Met een goed gevoel ging ik de fiets af en begon aan een inhaalrace richting de 1e dame die ongeveer 35sec eerder van de fiets was gegaan. Met aandacht voor een hoge pasfrequentie kroop ik dichterbij en na 1 ronde, die ik in 9.40 aflegde was het gat nog ongeveer 18 sec. 

Maar....toen had ik ook mijn beste kruit verschoten. De pasfrequentie daalde en de heuveltjes, alle bochten in het centrum en de hobbelige kinderkop wegen eisten hun tol. Het moraal zakte omdat ik niet dichterbij kwam en de afstand zelfs weer opliep. De 2e ronde was met 10.25 dan ook 45 sec trager dan de 1e. Als 2e kwam ik over de finish. Maar....er waren 3 series. In de 3e serie was er nog een dame die 20 sec sneller was dan ik, waardoor ik zakte naar de 3e plaats. Op het podium kregen we mooie bloemen, een bus haarlak en een bon voor een gratis knipbeurt bij de kapper in Vorden.Thuis vond Dennis het maar goed dat ik geen 1e was geworden: de 1e prijs was een kind.

Geen opmerkingen: