zondag 2 september 2018

Verslag van de 35e Triathlon Stroombroek in Braamt

Enkele deelnemers voor het 'Braamse Gat', met 2e van rechts Denise van der Donk
Afgelopen zondag was het (al) weer zover, de Triathlon Stroombroek. Voor mij de 3e triathlon, waarvan de 2e kwart triathlon van dit seizoen. Wellicht een beetje te enthousiast, want er zat amper 2 weken tussen. Met uiteraard weer veel zenuwen vertrok ik richting Doetinchem. Het was koud, 10 graden Celcius gaf de thermometer aan. Met de gedachte nog het koude "Braamse gat" in te moeten kreeg ik nog meer de rillingen. Bij het parkeren op Stroombroek kwam ik Danny tegen en hij had z'n startnummer al opgehaald. Ik had niet zoveel tijd voor een praatje, want ik moet eerst alles geregeld hebben en op z'n plek hebben staan. Die spanning ook altijd... Wou dat ik er anders mee om kon gaan. En pas na afloop vind ik de triathlonsport altijd het mooiste wat er is...

Eenmaal het startnummer en overige benodigdheden opgehaald kon ik het Parc Ferme in. Jammer, niet zo'n gunstige plek. Helemaal vooraan en dat betekent erg ver lopen op fietsschoenen. Maar goed, zo is er altijd wel iets te klagen. Vlak voor de start van de achtste trof ik Angelique en ook zij was nerveus. Voor haar was het de 1e kwart. Dat is nog veel meer spannend. Maar ze heeft goed getraind, dus dat gaat goed komen. In wetsuit en gele badmuts herkende ik Gerben en hem succes gewenst. Het water leek erg koud, te zien aan de reacties van de deelnemers. 

Ruim 20 minuten later mochten wij van de kwart starten en ik besloot goed en lang in te zwemmen. Maar opwarmen deed ik niet. Wel werd mijn ademhaling iets rustiger en zocht ik een goed plekje voor de start. Gerjo kwam ik ook nog tegen in het water. De afgelopen weken heb ik een aantal zondagen met hem gefietst, of beter gezegd hij met mij, want wat kan hij hard fietsen!  Precies voor mij was Paul aan het watertrappelen. Ik besloot achter hem te starten, want we hebben hetzelfde tempo. Na ruim 300 meter had ik de slag goed te pakken en zwom ik lekker ontspannen. Uiteindelijk als 4e dame het water uitgekomen. 

Door de koude handen kreeg ik mijn wetsuit niet goed uit. Snel door naar het fietsen en dat ging voor mijn doen ook goed, met een gemiddelde van 32 km per uur ben ik tevreden. De jury heb ik niet gezien, gelukkig. Ruim 40 km verder snel door naar het hardlopen. Bij het weglopen voelde ik een bobbel in mijn schoen; Dom...Ik was vergeten dat ik er een gelletje in had gestopt. Voor onderweg. Dat doe ik dus nooit meer weer, want schoen uit/aan en je bent weer 30 seconden verloren. En jammer van het gelletje, want dit zat nu aan de binnenkant van mijn schoen en aan mijn voet, bah. Letterlijk verloren energie. 

Ronde 1 liep zwaar, ronde 2 zag ik Gerben, Bjorn en Danny staan, Ronde 3 kwam ik mijn trouwe supporters pap, Rob en hond Lotte tegen. Ronde 4 liep het lekkerst en toen was het al tijd om te finishen. Uiteindelijk gefinished in 2.25.34 en een 5e plek in de leeftijdscategorie t/m 39 jaar. Ging goed! Paul en Danny behaalden een mooie podiumplek. Het was een mooie dag, veel bekenden "van vroeger" gezien en bij gekletst. Nu nagenieten met een klein beetje spierpijn. A.s. zaterdag de achtste triathlon van Eibergen en op 16 september de allerlaatste; Triathlon Zutphen. Daarna kan de wollen trui waarschijnlijk ook wel weer aan. Voor diegene die het leuk vinden: a.s woensdag om 17.30 uur op TV Gelderland een gedeelte van de triathlonclinic in Aalten in het programma Gelderland Sport. 

Klik op de link voor de uitslagen




Denise van der Donk
Een prachtige 3e plaats op de achtste triathlon voor clubgenoot Danny Boom

Geen opmerkingen: