maandag 19 augustus 2019

Rondje Dinslaken (D)

Het stadhuis van Dinslaken
Op de vroege maandagmorgen moet ik Bram en Maaike naar het vliegveld in Düsseldorf brengen, voor hun welverdiende vakantie naar Italië. Voor de zekerheid gooi ik mijn hardloopspullen maar achterin, je weet immers nooit waar het goed voor is. Als ik even na half negen al weer weg rij op het vliegveld, ga ik door naar de plaats Dinslaken. Het ligt ongeveer op de helft van de route en ik kan er mooi even een uurtje gaan lopen. 

Ik parkeer mijn auto in de buurt van het station en loop in zuidwestelijke richting naar het stadspark. Hier bevindt zich het kasteel van Dinslaken, dat voor het eerst in de 12e eeuw genoemd wordt, tegenwoordig is het stadhuis er in gevestigd. Even later steek ik het riviertje de Rotbach, een 20 kilometer lange zijrivier van de Rijn, over. Langs de redelijk drukke B8, kom ik bij het riviertje de Emscher. Het pad langs de rivier volg ik enkele kilometers en is eigenlijk het mooiste gedeelte van de route.

De bedoeling was eigenlijk om naar de oevers van de Rijn te lopen maar door werkzaamheden en hoge hekken word ik tegen gehouden en moet ik me omkeren. Door de Dinslakener wijk Eppinghoven loop ik verder. Ik heb er bijna zes kilometer opzitten. Ik kijk even op mijn telefoon en zie ik dat ik ongeveer drie kilometer van het station afzit en loop verder. Over enkele mooie zandpaadjes loop ik heerlijk onder de schaduw van de hoge bomen.

Het laatste stukje gaat door de binnenstad van Dinslaken en na precies negen kilometer kom ik weer bij het treinstation aan. Op de stationsrestauratie drink ik nog een zelf getapte kop koffie en daarna zoek ik de auto weer op. Rond de middag arriveer ik weer in Aalten, een mooie morgen zit er weer op. 
Er rijden zelfs trams in het stadje

Geen opmerkingen: