donderdag 30 juni 2022

Verslag van de Obbinkrun in Winterswijk

De Aaltense lopers Mart, Emiel, Patrick, Hans, Wim en Gabrielle

Donderdag 30 juni, al voor mijn vakantie had ik mij ingeschreven voor de Obbinkrun bij AV Archeus in Winterswijk. De reden hier voor was, dat ik de komende weken wat korte wedstrijden wil gaan lopen om wat te werken aan de snelheid. Net voor de vakantie nog de halve marathon van Zwolle gelopen en ondanks dat ik dik tevreden was over hoe het ging, mis ik toch wat basis snelheid en dat kan ik het beste weer oppakken met wedstrijden. Dus de Obbinkrun was een mooie start, maar helaas.

De weergoden zaten de organisatie flink in de weg. De voorspelling voor vanavond was ook niet erg positief, hagelstenen van wel 2 cm zouden kunnen vallen. De hele dag Buienradar, Weeronline  en gewoon de lucht in de gaten houden en hopen dat het goed zou gaan. Rond 18 uur nog een appje van Patrick, met wie ik zou mee rijden. Wat gaan we doen.? Toch besloten om te gaan en aangekomen bij Archeus, bleken er meer Ava (Aaltenaren) rond te lopen. Hoewel de lucht steeds donkerder werd en het ook al in de verte begon te flitsen, toch maar gaan warm lopen, misschien tegen beter weten in.

Toen de start om 19.45  met een kwartier werd uitgesteld, wisten we het eigenlijk al wel. Rond 20 uur kwam de organisatie ook met de mededeling  dat het gezien de weersomstandigheden niet verantwoord was om het door te laten gaan. Hoe moeilijk ook, ik persoonlijk vond het een terechte beslissing en volgens de reacties vonden de mede lopers dat ook. Compliment aan de organisatie om deze moeilijke beslissing te nemen. Het startgeld kreeg je gewoon terug.

Hierna samen met Patrick snel in de auto terug naar Aalten en onderweg ging het echt los. Takken op de weg, veel regen en harde wind en stroom uitval bij de stoplichten en ook bij AVA’70. Want daar zat iedereen binnen, in het donker. Al met al weer een bijzondere avond waar uit maar weer blijkt dat je veel kunt plannen, maar gelukkig niet alles. En laat dat vooral zo blijven.

Wim Brinkman

Het nog droge en schone shirt

Geen opmerkingen: