dinsdag 19 augustus 2014

Verslag van de 3e Twee Bruggenloop in Winterswijk - deel 1

Heini Rave en Gerben Duenk (rechts)
Vanavond de 2 bruggenloop, geen idee of het goed zou gaan. De voortekenen waren goed, 2 weken terug de bergrun gelopen in een pr van 33.50, in 2013 een tijd van 36.02. Dus je denkt dat kan niet meer stuk. Kom maar op met die 6 km ik vreet ze rauw op. Voor mijn gevoel redelijk vooraan gestart, achteraf dus niet. Achteraf weten we het altijd beter. De eerste km ging voor mijn gevoel geweldig goed, ik klok een tijd van 4.16 en ben daar tevreden mee. Ik kan goed doorlopen en haal een paar lopers in, Hans uit Bredevoort, hem kom ik al jaren tegen met diverse lopen in de buurt. We zijn aan elkaar gewaagt, ik loop hem voorbij, hij loopt mij weer voorbij. We lopen samen op, zij aan zij, en ik denk dit ga ik winnen..........en probeer weg te lopen. Hans komt weer dichterbij en we lopen weer zij aan zij, bij km 4 klokken we 16.20 en lopen lekker door, ik voel me prima maar loop wel bijna maximaal. Hans begint te versnellen, en ik kan niet volgen. 

Dan maar een ander richtpunt ik zie in de verte Geert lopen, en tot mijn vreugde kom ik dichterbij, bij de bergrun heb ik heb hem net verslagen, dus voor mijn gevoel moet dat nu ook kunnen. Plotseling zie ik Rick lopen, en aan zijn houding te zien had hij het niet makkelijk, en ik kom ook dichterbij. De laatste km is ingegaan en ik kan nog iets aanzetten, op het moment dat we voorbij loop icoon Jan te Brake senior komen, loop ik Rick voorbij, en denk yes gelukt. Helaas voor mij, het is maar van korte duur, in de laatste 100mtr komt hij mij voorbij alsof ik stil sta. Ik loop de race van mijn leven, maar alle personen waarvan ik dacht misschien............volgende keer beter dus maar. Het was een mooie loop goed georganiseerd en alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt bedankt. En mijn eindtijd was 24.33 en ben daar zeer tevreden mee.

sportieve groet, Gerben Duenk

Geen opmerkingen: