zondag 24 augustus 2014

Uitslagen en verslag van de 36e Citylauf in Hamminkeln (D)

2e plaats Denise van der Donk 10 kilometer in 44:05 minuten
Zaterdagochtend wees Katja Demkes mij op de Hamminkelner Citylauf: “ Dat is een leuke wedstrijd en als je mee kunt doen, moet je dat echt doen! ” Dus vanochtend besloten om toch maar even een kijkje te nemen. Bij aankomst in Hamminkeln was het al 1 groot feest. Rechts de Bratwurstenkraam, links de biercarrousel en veel aanbod van vers fruit en sportkleding. Dat laatste werd vanzelfsprekend niet gratis aangeboden. De zon scheen volop en had me verkeken op mijn lange broek, veel te warm. De 5km was al gestart en opeens zag ik een geel AVA-shirt voorbij rennen. Patrick Ikink, later gevolgd door Sabine Ikink. Yes, toch nog wat bekenden.  Patrick Ikink eindigde op een mooie 2e plek in zijn leeftijdscategorie met 19.19 min. Sabine liep ondanks een blessure de 5 km in 26.27 min en was goed voor een mooie 6e plek.

Toen ik wilde inlopen kwamen er nog meerdere AVA-lopers tevoorschijn. Dirk Jan Robbe, Martijn Groot Wassink en Andre Balke. Zowel het gezin Robbe als Groot Wassink was goed vertegenwoordigd in Hamminkeln en hebben het looptalent laten zien tijdens de Bambino-lauf, waarbij Emma Groot Wassink ook nog eens in de prijzen viel, 400 meter in 1.51 min. Dat was goed voor een mooie 3e prijs. Broer Ties liep ook erg hard in 2.04 min. en Evi Robbe ( 3 jaar!) liep in 4.33 min. Goed gedaan! Andre Balke liet zich tijdens het inlopen niet nog een keer zeggen dat hij het laatste en grote stuk Kuchen (kwarkgebak) even op moest eten.  En dat tijdens het inlopen, je moet het maar kunnen! Samen de 1e ronde verkend en dat liep niet zo lekker als gisteren. Ach ja, we zien wel.

Om 11.00 uur startte de 10 km. Voor mijzelf besloten om nu toch echt eens te oefenen in het rustig starten. Jammer genoeg drukte ik niet goed genoeg op de startknop en viel er niet veel te zeggen over de 1e km. De 2e km liep ik in 4.22, gevolgd door 4.27, maar mijn ademhaling bleef stabiel en kon nog normaal ademhalen. Iets waar ik de laatste tijd nog weleens moeite mee heb. Kilometer 9 en 10 liep ik gezamenlijk met een Duitse man, die mij allerlei goedbedoelde tips gaf (waarschijnlijk een trainer), maar ik heb maar geantwoord: “ Ich bin eine Niederlandsche und jetzt kan ich kein Deutsch reden”.  Hij bleef maar doorgaan, maar uiteindelijk heb ik samen met hem toch nog een 500 meter eindsprint ingezet en liet ik hem uiteindelijk achter me. “Danke” gezegd en “Tjuus”. Deze laatste km sloot ik af in 4.01, dus mijn doel was behaald. Uiteindelijk leverde het mij een nette tijd op van 44.05 min. (geen PR), maar wel netjes mijn huiswerk volbracht en lekker gelopen. Dirk Jan Robbe kwam over de finish in 46.50 min. gevolgd door Andre Balke in 47.32 min. en lieten hiermee ook vele deelnemers achter zich. In totaal deden er maar liefst 1103 deelnemers mee!

De prijsuitreiking duurde even, maar uiteindelijk zijn Patrick, Martijn, Emma en ik met een mooie 2e en 3e plek in onze leeftijdscategorie weer huiswaarts gekeerd.  Een goed verzorgde wedstrijd en fijn parcours. Het “ laufen ”moet je uiteindelijk toch zelf doen!

Sportieve groet, Denise van der Donk

Uitslagen AVA'70 leden

5 kilometer: Patrick Ikink 19:19 min, Sabine Ikink 26:27 min.

10 kilometer: Martijn Groot Wassink 36:16 min, Denise van der Donk 44:05 min, Dirk-Jan Robbe 46:50 min, Andre Balke 47:32 min.

Alle uitslagen:





Andre Balke en Denise van der Donk 

3 opmerkingen:

Dirk zei

Leuk verslag Denise.
Was zo trots als een pauw op Evi.
Foto volgt nog.

Marco zei

Leuk verslag Denise, en natuurlijk alle prestaties ! knap

Gerrit zei

Iedereen gefeliciteerd! Eindelijk je wedstrijd in Duitsland Denise, en meteen prijs!