zondag 19 maart 2017

Verslag en uitslagen van de Halve Marathon van Utrecht

Staand vlnr: Marloes Wensink, Cindy Brusse, Maria Griffioen, Andre Balke, Joke Balke, Hugo Rensink, Geert Wevers, Mark Geesink en Luuk te Brake. Zittend: Rob van der Donk, Wim Brinkman, Denise van der Donk en Erwin Wamelink

Prachtig persoonlijk record Cindy Brusse op halve marathon van Utrecht, lees hieronder haar verslag


Vandaag de halve marathon van Utrecht! Mijn laatste halve marathon in 2005 in 1.38.35 en mijn PR stamt uit 2004: 1.38.24. Nu 14 maanden aan het trainen via #Tritrack van Eric van der Linden en merk bij alle andere metingen (zwemmen, 10km loop) dat dit heel goed resultaat geeft dus een PR zou er in moeten zitten ook al ben ik de 40 een paar jaar geleden reeds gepasseerd. Het doel gesteld om onder de 1.36 proberen te lopen en als het meezit net onder de 1.35. Met het weer was ik niet helemaal blij: wat een wind!! Dat zou wel eens roet in het eten kunnen gooien. Hopen dan maar dat ik een groep uit de wind zou kunnen lopen. Dat gaat op de dinsdagavond trainingen bij AVA ook altijd zo lekker. De eerste 5km was meteen grotendeels tegen de wind in, maar....in een groep met een man met een ballonnetje en een hesje met grote cijfers: 3.00.00 ging het prima. (Pacer van de marathon). Dat ging rap zo met deze groep, maar ook eigenlijk te rap gezien de hartslag die naar de 170 ging, planning was 168. Dat kan natuurlijk later flink opbreken. Daarentegen had Eric duidelijk laten weten dat ik niet te voorzichtig moest beginnen, maar scherp moest lopen. 

Na 5km de man met de ballon toch maar langzaam op mij uit laten lopen. En tot 17km ging het prima ondanks kleine eigenaardigheden. Zo zou er op elke 5km een drankpost zijn. Dus ik neem net voor 10km een gel in.....en vervolgens dus geen drankpost: Die kwam pas bij km 12. En bij km 14 werd ik gepasseerd door een fiets die meefietste met een marathonloopster en deze besluit net voor mijn neus met alle fietstassen voor me op de grond te gaan liggen! Het leek me een onschuldige val (maar als je bejaard bent breek je zo een heup), ik kan net ontwijken en besluit geen eerste hulp te verlenen. Een goed besluit want even later komt de fietser weer langs en verontschuldigd zich. Ondertussen zijn Geert Wevers en Wim Brinkman afgehaakt en zie ik niet ver voor me Erwin Wamelink. Oei die is als een komeet van start gegaan maar is de man met de hamer te vroeg tegen gekomen. Ik loop langs en vraag of we samen verder gaan. Erwin ziet dat niet zitten, jammer. Hupsakee door dan maar. Na 17km begint 't minder leuk te worden en de laatste 2.5km zijn een gevecht tegen kramp in mijn kuit die er af en toe even kort inspringt en ik dan nog net op tijd eruit krijg. Vorig jaar bij de triathlon OD een minuut met kramp langs de kant gestaan en dat wil ik niet! Gelukkig haal ik de finish en geef niet al te veel toe op de km tijd door het ongemak. Met een tijd van 1.31.39 ben ik echt superblij! Thanks #Tritrack!

Uitslagen Halve Marathon:

Luuk te Brake 1:26:59 (PR), Mark Geesink 1:27:17(PR), Cindy Brusse 1:31:39(PR), Wim Brinkman 1:34:05, Geert Wevers 1:36:21, Rob van der Donk 1:36:34, Erwin Wamelink 1:38:07, Denise van der Donk 1:42:52, Andre Balke 1:49:10, Joke Balke 1:49:47(PR), Hugo Rensink 1:49:59, Marloes Wensink 1:52:29(PR), Maria Griffioen 1:57:43

Klik op de link voor alle uitslagen

uitslagen

site organisatie
Luuk te Brake, snelste Aaltenaar

1 opmerking:

Jelle zei

Leuke foto