zaterdag 19 maart 2022

Aalten 6e Track&Field Run 5 km - 23.54 min - 30e plaats

De eerste wedstrijd van 2022 zit er weer op
Deze zaterdag staat de eerste wedstrijd van het jaar 2022 op het programma, de 6e Track&Field Run bij mijn eigen club AVA'70. Gelukkig kan en mag het weer en kunnen we meteen eens kijken hoe we er voor staan. Mijn laatste wedstrijd was op oudejaarsdag, de Silvesterlauf in het Duitse Bocholt. Ook dit was een 5 kilometer en mijn tijd was toen 25.19 minuten. Vandaag is het dus een mooie gelegenheid om te proberen of ik weer onder de 25 minuten kan komen.

De jeugd van AVA'70 heeft er een prachtige hardlooparena van gemaakt en het enthousiasme straalt van hun gezichten af. Ook de weersomstandigheden kunnen niet beter en niets staat dan ook een mooie middag meer in de weg. Na de jeugdwedstrijden en de sprintcrosses is de 5 kilometer aan de beurt. Een opzwepend muziekje brengt ons naar de start en een moment later zijn we weg. 

Ik probeer wat behoudend te starten maar in de praktijk valt dit vaak toch wat tegen. Samen met Katja Demkes kom ik in de eerste kilometer aan de Walfortlaan door in 4.32 minuten. Ook Tom van Beusekom en Wim Rensink lopen de hele wedstrijd bij ons in de buurt. Na een kilometer of drie in 14.05 minuten, wordt het toch aardig warm. Op het paadje langs de Keizersbeek schijnt de zon namelijk volop in ons gezicht.

De 4e kilometer is de langzaamste en daarna denk ik even dat het parcours geen 5 kilometer lang is. Maar als we op de baan komen moeten we nog een goede 500 meter. Het is draaien en keren richting de finish en op de streep blijkt tot mijn verrassing dat ik een minuut sneller ben dan dat ik eigenlijk had verwacht. Ook heb ik het gevoel dat het nog iets sneller kan. Dit smaakt naar meer, ik heb zulke wedstrijden toch wel gemist!

Geen opmerkingen: