zaterdag 12 november 2022

Aalten 2e Boekeldercross 5 km - 24.16 min - 3e plaats M60

Oog voor de fotograaf 

De maandagmorgen, na de 1e Boekeldercross, wil ik de veters van mijn schoenen strikken en schiet het me spontaan onder in de rug. Nu ben ik al niet de soepelste en dan kan dit er ook nog wel bij. De eerste dagen gaat het nog wel maar op donderdag en vrijdag krijg ik er steeds meer last van en heb ik echt het idee dat de 2e Boekeldercross niets wordt. De hele week heb ik er verschillende zalfjes opgesmeerd en op de zaterdagmorgen krijg ik toch weer wat hoop om te kunnen starten. 

Ruim op tijd ben ik rustig naar de buurtschap Dale gefietst om eerst maar eens een paar kilometer warm te lopen en te kijken hoe het gaat. Het valt me eerlijk gezegd niet tegen en ik besluit daarna om toch mijn startnummer op te halen. Dan maar wat langzamer lopen en als het hardlopen helemaal niet gaat dan wandel ik wel naar de streep, het is tenslotte maar 5 kilometer.

De eerste kilometer start ik dan ook bewust wat langzamer en gelukkig gaat het met de rug goed. Een lang lint van lopers trekt voor mij uit over de zandwegen van 'Klein Zwitserland' en ook achter mij lopen nog genoeg wedstrijdlopers. De 'pukkel' van de Gesinkbult wordt genomen en we lopen in de richting van de boomstammen. Als ik daar over ben hebben we het ergste voor mijn rug gehad en komen we in de buurt van het 3 kilometer punt. Hier kom ik bijna een halve minuut langzamer door dan een week eerder.

De rug is ondertussen wat warmer en iets soepeler geworden en het gaat boven verwachting. Voor mij zie ik nog wat bekenden lopen en ik kan mooi in hun 'treintje' mee. Gelukkig zijn de slootkanten uitstekend begaanbaar en komt de Aladnaweg al weer inzicht. Op het eind kan ik zelfs nog een klein sprintje maken en als ik over de streep kom, scheelt het maar 33 seconden met een week eerder. Maar het belangrijkste voor mij is wel, dat het met mijn rug goed is gegaan, dat doet me eigenlijk nog het meest deugd.

Geen opmerkingen: