zondag 6 november 2022

Nederlandse titel survivalrun voor Eva en Bianca

Bianca Rougoor en Eva Groot Kormelink (rechts) zijn eerste geworden op het NK survivalrun in Groningen

Eva Groot Kormelink uit Lievelde en Bianca Rougoor uit Breedenbroek zijn vandaag Nederlands kampioen koppel survivalrun geworden in Groningen. Het was een spannende strijd in de eindhindernis, op een paar seconde wisten Eva en Bianca hun naaste belagers te verslaan in de laatste meters. Eva vertelt: “Ik was als eerste de eindhindernis ingeklommen en stond op de eindstreep te wachten. Als koppel moesten we in dezelfde lijn klimmen dus Bianca klom achter mij aan al strijdend voor de winst. Het was erg spannend en al schreeuwend probeerde ik haar aan te moedigen met als resultaat de winst!”

Voor Eva een eerste Nederlandse titel survivalrun. In haar jeugdjaren was ze op een individueel NK al eens als tweede geëindigd. Sinds een half jaar traint ze naast bij Stichting Survival Harreveld ook bij Team Survivalmaterialen in Breedenbroek samen met routinier Bianca die zondag haar 14de titel opeiste.

Voor de 38-jarige Bianca is het trainen met jonge talenten een manier om zichzelf scherp te houden. “Eva is de betere loper en op het moment een maatje te groot voor mij maar op het gebied van klimmen hoop ik haar nog wat bij te brengen zodat ook zij zich kan doorontwikkelen in de sport”

Op 18 december vind het NK Korte survivalrun plaats in Dinxperlo. Een individueel NK waar beide atletes aan de start zullen staan. (bron)

Geen opmerkingen: