zaterdag 26 november 2022

Aalten 4e Boekeldercross 5 km - 23.19 min - 3e plaats M60 (4e plaats eindklassement)

De laatste meters van de Boekeldercrosscompetitie 2022

Perfecte weersomstandigheden, een groot en ijzersterk deelnemersveld, een spreekstalmeester in bloedvorm en tafels vol met prijzen. Tel daar het bezoek van Sinterklaas en zijn knechten bij op, dan is duidelijk dat de finale van de Boekeldercross bij voorbaat al een groot succes is. En dat werd het dan ook…De Spaanse eminentie loste om exact 13.00 uur het startschot en de jongste dravertjes renden voor de laatste keer het parcours op.

Dit jaar kan ik zelfs aan alle 4 Boekeldercrossen mee doen en voor aanvang van de laatste etappe kan ik nog als derde eindigen in het eindklassement. Voorwaarde is dan echter wel dat clubgenoot Ben Wesselink of de 10 kilometer loopt of deze wedstrijd niet mee doet. Maar voor het startschot zie ik hem al in hardloopkleding rondlopen en is daarom dit jaar ook verdiend op het podium bij de M60 gekomen.

Ik ben van plan om deze keer wat harder te starten en maar te zien waar het schip strandt. Na ruim 2 kilometer komt Bart Wesselink me voorbij met in zijn kielzog vader Ben. Ik laat ze maar gaan want ze lopen een tikkeltje te hard voor mij. Toch gaat het voor mij lekker en ik kom op de kilometertijden wat sneller door dan de vorige keren. In een tijd van 23.19 minuten kom ik over de streep, een verbetering van bijna een halve minuut met mijn snelste tijd op deze cross. Tom komt in een fantastische tijd van 17.48 minuten over de finish!

Nadat de prijzen zijn uitgereikt aan de eindwinnaars toonde de organisatie  zich bijzonder tevreden over het verloop van deze editie van de Boekeldercrosscompetitie. Tijdens de 4 etappes kwamen vele honderden atleten van jong tot oud in actie en zorgden voor prachtige sportmomenten, schitterende strijd en bovenal heel erg veel sfeer. AVA`70 kon wekelijks een beroep doen op tientallen vrijwilligers, die er samen voor zorgden dat het evenement een puik verloop kende.

Tom is als vijfde geeindigd in het eindklassement van zijn klasse

Geen opmerkingen: