zondag 7 mei 2023

Verslag van de Quintusloop in Hengelo(G)

De medaille die mee naar huis gaat

Vanmorgen richting Quintusloop, is er een beetje miezer regen. De verwachting is zeker dat het deze dag mooi weer word. Eenmaal aangekomen, zien we al meer mensen dan vorig jaar. Net zoals bij de Koningsloop van AVA 70, zijn hier ook vele inschrijvingen meer dan het voorgaande jaar. Ook trainer Sandra is aanwezig en gaat een heerlijke halve marathon lopen, maar voordat ze gaat vraagt ze nog even of ik wel rustig ga lopen. Waar ik natuurlijk op antwoord: geen idee ligt eraan hoe het gaat. Klein beetje eigenwijs ben ik wel. Daarop krijg ik een mooi antwoord terug: niet sneller dan 5.30 min/km, anders van de week geen baantraining. Dat gaat knagen, dat is zo leuk. Helaas is het een klein beetje harder gegaan, misschien als ik het aardig vraag is er nog hoop?

De halve marathon gaat beginnen. We lopen iets verder en zien een weg afzetting staan en geen pijl, waar menig ander vraagtekens bij heeft. Het start signaal klinkt, voor de groep rent een man zonder startnummer en de voorfietser schreeuwt wat. Die wegafzetting hoorde daar helemaal niet te staan, nog net op tijd word het weggehaald en kunnen ze goed doorlopen.

Zelf ga ik voor de 10 km, bij het inlopen merk ik toch dat het al wat benauwd is. Dit is dan ook goed te merken, waarop ik bij elke waterpost wat te drinken neem en al snel last krijg van een steek in de zij. Niet piepen, het is een duurloopje van 10km, dat doe je wel vaker. Wat rustiger doorgelopen en heerlijk uitgelopen.

Het parcours kent veel variatie, weg- en zandpaden, grind, vele bochten en kleine hoogte verschillen. Het is heerlijk genieten. Bij de finish is het zo druk dat we heel even moeten wachten tot het water weer is aangevuld. De medaille mocht je ook schenken aan een goed doel. Deze heb ik mee naar huis genomen, maar zeker zijn er ook veel gedoneerd. Wie weet volgend jaar weer? Alleen is de vraag nu wel of ik aankomende week nog op baantraining mag komen?

Groetjes Gabrielle Bruil

Geen opmerkingen: