zaterdag 5 januari 2013

150ste overwinning Gerrit Dijkslag bij 29e Snertloop in Dinxperlo!

Gerrit Dijkslag loopt in Dinxperlo naar zijn 150ste overwinning!

Het was geen doel op zich, maar ik zat er al wel een tijdje op te azen.

Vanmiddag tijdens de Snertloop in Dinxperlo was het dan zover, in mijn 634ste wedstrijd behaalde ik mijn 150ste overwinning! De 10km bleek ruim 300 meter tekort te zijn, maar met mijn tijd van 36:09min was ik dik tevreden. De eerste kilometers liepen we nog met zijn vieren, daarna bleef Erik Ormel goed doorlopen en bleven we met zijn tweeën over. Na een aantal kilometers naast elkaar gelopen te hebben, nam ik na 7km de kop over en even later moest Erik Ormel lossen. Hij bleef wel dicht in de buurt, waardoor ik ook de laatste 2km niet kon verslappen, gelukkig deed ik dat niet, waardoor ik voor de 150ste keer kon zegevieren.

Van deze 150 zijn er zes een eindklassement, zes een estafette (waaronder drie keer de Trio-Triatlon) en 138 keer kwam ik als eerste over de eindstreep. Bij deze 150 zeges zitten de bijna 50 overwinningen tijdens onderlinge club- en Hamelandbaan competities niet bij.

Er was een goede deelname van AVA’70 tijdens deze Snertloop, zo behaalde Geert Wevers een fraaie derde plaats op de 6km, dit kwam voor Geert redelijk onverwacht, vandaar zijn blijdschap na afloop. Die nog groter werd toen bleek dat zijn zoon Bram iets eerder als eerste over de streep was gekomen. Ook Wim Rensink en Gerrit Ormel eindigden voor in het veld. Verder liepen Ankie Lammers, Edith ter Beest en Gerrit ter Haar ook op deze afstand mee.

Naast Gerrit Dijkslag namen Andre Balke, Peter Baten, Rob Elyzen en Evelien Hillen aan de 10km deel. Na afloop genoot een ieder van zijn of haar prestatie en de kop erwtensoep, de kop voor 2013 is er weer af! Ik weet zeker dat er nog een vrouwelijk lid van AVA de 6km heeft gelopen, maar ik weet haar naam niet, en misschien waren er nog wel meer.

Hieronder staan de jaartallen en het aantal behaalde overwinningen:
1985 – 1, 1986 – 1, 1987 – 5, 1988 – 3, 1989 – 7, 1990 – 10, 1991 – 3, 1992 – 13, 1993 – 14, 1994 – 7,1995 – 3, 1996 – 11, 1997 – 8, 1998 – 6, 1999 – 6, 2000 – 2, 2001 – 1, 2002 – 9, 2003 – 4, 2004 – 7, 2005 – 2, 2006 – 4, 2007 – 4, 2008 – 8, 2009 – 3, 2010 – 5, 2011 – 1, 2012 – 1, 2013 - 1

sportieve groet Gerrit Dijkslag

15 opmerkingen:

Geert zei

Gerrit wat een prestatie, je mag wel trots op je zelf zijn. Moet je vanavond dat flesje wijn maar eens voor aanbreken!

Anoniem zei

Knap gedaan Gerrit een mooie lijst met overwinningen waarvan de 150 e op een plek is waar je volgens mij nog niet vaak heb gelopen?, ik had zelf ook graag mee gedaan maar ben pas sinds gistermorgen weer hersteld van de griep.Geert en Bram ook goed gedaan allebei.

Ellen van Koersveld zei

Gefeliciteerd! Goede prestatie!

En misschien was ik die ene AVA loopster, waarvan je de naam niet wist? Ik heb nl. de 6 km (ook) gelopen en ben lid van AVA.

Groeten Ellen van Koersveld

Rob zei

Anoniem was ik sorry....

Harro zei

Fraaie staat van dienst Gerrit; proficiat en er zullen er nog wel wat volgen!

Marco zei

Gefeliciteerd Gerrit,fantastisch aantal! Klasse

Katja zei

Goed bezig Gerrit Dijkslag. Kwam waarschijnlijk door die fraaie training van afgelopen donderdag dat je de overwinning hebt gepakt.

Gerrit zei

Allemaal bedankt voor de felicitaties, ben er zelf ook best blij mee! :) Toch wonderlijk dat iemand zolang mee kan gaan hier in de regio.

Ik heb er een paar biertjes op gedronken Geert.

Ik denk inderdaad dat jij het was Ellen, heb je zelf ook fijn gelopen?

Hoe is het verder Rob, kom je in het vervolg op zaterdag trainen?
in 1989 had ik ook al eens een wedstrijdje in Dinxperlo gelopen, daarna niet meer.

Ik denk dat ik al wel (ver) over de helft van mijn totaal aantal overwinningen zit Harro. :)

Zal inderdaad eerder de training dan de trainer zijn geweest Katja. Jij bent er toch donderdag wel weer bij? Hoe ging het in Eibergen?


Gerrit zei

Uitslagen Snertloop:

6km: (1. Bram Wevers 22:01min,) 3. Geert Wevers 23:52min, 5. Wim Rensink 25:02min 6. Gerrit Ormel 25:15min, 25. Ankie Lammers 33:07min (vierde dame), 34. Edith ter Beest 34:50min (achtste dame), 35. Ellen van Koersveld 35:11min (negende dame), 37. Gerrit ter Haar 35:34min.

10km: 1. Gerrit Dijkslag 36:09min, (8. Gerrit Jan Jansen 41:02min, toekomstig AVA'70 lid, Evelien stuurt de aanmeldingformulieren al op) 13. Andre Balke 44:04min, 15. Rob Elyzen 45:17min, 18. Evelien Hillen 45:36min (tweede dame), 20. Peter Baten 47:06min.

Dirk zei

Gerrit gefeliciteerd!!! Je bent en blijft de enige echte vedette van onze mooie club!!

Katja zei

Ik durf niet meer te komen op de donderdagavond. Veel te zware trainingen worden er dan gegeven.

In Eibergen ging het ook goed met de AVA deelnemers.
Kris en Loes Demkes deden de 1km. Kris 1e op de 1km. Loes 4e op de 1km.
Björn 1e van de heren op de 5km
Dirk Jan Robbe deed ook de 5km
Katja Demkes 2e dame op de 5 km.
Nathalie Demkes 4e dame op de 5km.
Henk Lammers en Henrie Drenthel deden de 15km.
De tijden weet ik zo niet, er staan nog geen uitslagen op de site.
Maar het was een pittige modderig parcours, dus we kunnen allemaal wel tevreden zijn.

theo stronks zei

Katja : Angst is de slechtste raadgever.

Gerrit zei

Als je éénmaal een paar maal bent geweest weet je niet anders meer Katja en kun je niet meer wachten totdat het weer donderdag is.

Dank je Dirk, volgens mij stond jij ook aan de start van die wedstrijd in 1989 in Dinxperlo.
Weer terug uit het warme Spanje?

Dirk zei

Ja Gerrit, we zijn donderdagavond teruggekomen.
Was wel wennen gisteren, zo loop je lekker in heerlijk weer langs de middelandse zee en zo loop je weer door de modder te baggeren in Eibergen.
Wat voor een wedstrijd was dat dan in Dinxperlo en wat was mijn tijd dan??

Gerrit zei

Dirk, dat was tijdens de kwart biathlon van Dinxperlo op 15 april 1989. Je mocht daar ook alleen hardlopen. Ik heb alleen de uitslagen van het hardlopen, ik weet niet of jij daarna op de fiets bent gestapt? In het totale deelnemersveld werd jij 26ste in 42.28min. De afstand was 10,7km. Het fietsen 40km.

Zie onder andere ook Jeroen Evers, Mark Pessink, Gerrit Ormel, Michel Elshof, Dimitri Stefas, Henk Aalbers, Martin Helmink, Gerrit te Lindert, P. Temming en Martin Hengevelt in de uitslagen staan.