donderdag 17 januari 2013

Aankondiging van de winterboslopen in Beek

Bram Wevers in actie tijdens de winterbosloop van 30 januari 2006
De Beekse bosloopcompetitie vindt plaats op drie achtereenvolgende zondagen (20, 27 januari en 3 februari 2013). Meedoen kan natuurlijk ook voor 1 keer, maar om in aanmerking te komen voor het klassement moet men twee van de drie zondagen meedoen. De twee beste tijden tellen immers mee voor het eindklassement. 

De organisatie is in handen van de Stichting Omloop Beek.  Start en finish zijn in de nabijheid van uitspanning ’t Peeske te Beek, nabij ’s-Heerenberg. (gemeente Montferland).  Inschrijving voor de diverse afstanden vindt plaats in uitspanning  ’t Peeske vanaf 8.00 u, Peeskesweg 12, 7037 CH  BEEK (Montferland). 

Deze bosloop betreft een hardloopwedstrijd door de bossen van Beek. De ondergrond is niet verhard. Het parcours gaat over heuvelachtig terrein. De wedstrijden worden in verschillende categorieën gehouden: meisjes/jongens 1 kilometer, meisjes/jongens  2 kilometer, dames/heren 5 kilometer en dames/heren 10 kilometer. Bij de heren zijn de verschillende categorieën, veteranen 1, veteranen 2 en veteranen 3.  

Starttijden van de wedstrijden zijn: jeugd 1 km: 9.00 uur, jeugd 2 km: 9.15 uur, senioren 5 km: 9.45 uur, Senioren 10 km: 10:15 uur. Het inschrijfgeld bedraagt voor de jeugd: 2,50 euro en voor senioren drie euro. De jeugd ontvangt bij de laatste loop een herinnering wanneer zij minimaal twee keer meegelopen hebben. Senioren kunnen de herinnering kopen voor drie euro. 

Op de wedstrijddag wordt om 7.00 uur op de site vermeld of de loop doorgaat of dat het parcours vanwege slechte weersomstandigheden te gevaarlijk is. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jan Leuverink van het S.O.B. (Stichting Omloop Beek). (jawleuverink@hetnet.nl), telefonisch bereikbaar onder nummer: 06-46087947. Voor de website verwijzen wij u naar www.sob-beek.nl.  Er is EHBO aanwezig.

24 opmerkingen:

Geert zei

Eens kijken of we dit jaar nog een keer kunnen mee doen.

Gerrit zei

Volgens mij hebben we het hier vorig jaar ook over gehad. Ik vind een aantal paden wel degelijk verhard.

Rob zei

Geert wat een leuke foto van Bram jij bewaard ook alles.

Anoniem zei

Als voorbereiding op de Engelse Mijlenloop in Eibergen, staan er van de recreantengroep (C-groep) van AVA70 ongeveer 35 atleten aan de start in Beek.

Henk Mengers

Gerrit zei

Luuk te Brake en ik gaan morgen rond 12:00uur richting Holten om de 5km te lopen. Als je nog mee wilt, laat dan een berichtje achter.

Geert zei

Ik hoop dat het over de paden in Holten en Beek goed te lopen is met die sneeuw.

Davy zei

Zo dat word een beste groep. Kunnen beter een touringcar laten komen.

Gerrit zei

Er was prima te lopen in Holten, maar ik was zelf niet al te best in orde. Voor het eerst niet aan de finish gekomen en nu heb ik het alleen maar koud.......

Chantal is tweede geworden, prima wedstrijd gelopen! Luuk heeft het ook goed gedaan.

Marco zei

Geert het was weer olderwets Pokkelen. Dave was ons net iets veur :)

Davy zei

Mooie loop maar een beste bult moet ik zeggen, de kuiten kan ik goed voelen.

Wim Brinkman zei

Heren ,
we zijn weer veilig thuis uit de Ardennen ,maar wat een avontuur weer.

Zal morgen voor Ava en Geert Wevers wel een verhaal schrijven.

Maar hier de results: Tracey 2 rondes
Peter,Evelien en Henk 3 rondes
Henri ,Gerrit te L en ik zelf de hele klaver.

Veel sneeuw en later ijzel, bevroren haren enz enz ,spekgladde ondergrond,maar wel weer de moeite waard.

Ook de terug reis was gevaarlijk ,veel sneeuw en ijzel.
Maar iedereen weer behouden thuis ,en voor ik weet zonder blesseures.

Wim

Heidie zei

Klasse, dan hebben jullie het beter gedaan dan mij!! Ik ben zaterdag OP EEN NIET GLADDE ONDERGROND letterlijk op m'n b*k gegaan...Gevolg:
- zwaar gekneusde neus + afgeschaaft
- tand door de bovenlip geboord + stuk van de tand af + een ZEER gevoelige bovenkaak
- afgeschaafde kin
- kapotte handen
- 1 kapotte knie en 1 afgeschaafde knie
- een stijve nek
- een gezicht dat er nu uitziet alsof ik 6 weken niet geslapen heb en zwaar alcoholist ben

Zo zie je maar weer, zelfs hardlopen kan gevaarlijk zijn.Geen gladde weg, nergens overgestruikeld (behalve over m'n eigen voeten waarschijnlijk.

Tip van de dag: neem een mobiel mee als je alleen op pad gaat! Nog nooit zo blij geweest met dat ding als zaterdagmiddag!

Een veilige hardloopweek gewenst en als ik weer enigsins toonbaar ben kom ik weer langs!!!

katja zei

Ik Heb Heidie vanmiddag mogen aanschouwen en Ben het met haar eens. Neem een mobiel mee als je alleen gaat hardlopen. Goh wat zag ze eruit. Gelukkig Kon ze nog lachen. Heidie beterschap.

André en Inez zei

Heidie wat rot voor je. Beterschap en succes met herstel.

Heidie zei

Ja Katja....als ik nu lach zie ik er NOG 'leuker' uit met zo'n spalk over m'n voortanden!

Harro zei

tjonge Heidi, dat klinkt niet alleen heftig, dat is het ook! Beterschap.

katja zei

Haha Heidie, sorry dat ik lach. Ik leef echt met je mee. Waarvoor is die spalk dan?

Marco zei

Goh das even schrikken Heidie! Beterschap en ik hoop dat alles weer goed komt.

Marieke zei

OOOO,lieve Heidie,da`s pech.Heel veel sterkte met het herstel van alles.

Gerrit zei

Sterkte Heidie en ik moet eerlijk zeggen, ik neem nooit een mobiel mee. Maar als ik val, val ik vast bovenop mijn mobiel en is die ook nog stuk........

Heidie zei

Aah, allemaal lieve berichtjes! Bedankt hoor...daar knap je snel weer van op (hoop ik dan)Ben gisteren bij de tandarts geweest en dat ziet er nog wat minder rooskleurig uit maar goed, de techniek van tegenwoordig he!! ;-) Pas allemaal goed op jezelf, zelfs hardlopen kan gevaarlijk zijn!!

Geert zei

Zo Heidie wat een verhaal. Wat kan er door zo'n (onschuldige) val toch veel met je gebeuren. Het allerbeste ermee en we hopen je zo snel mogelijk terug te zien. Ook als het nog niet toonbaar is ben je natuurlijk welkom!

Heidie zei

Haha dank je Geert...scheelt dat carnaval er bijna weer aankomt...ik ben gewoon vast 'vermomd'als de Hulk of zo!!

Gerrit Heersink zei

Dat is schrikken Heidi! Beterschap en hopelijk kun je snel weer lekker lopen. Eerlijk gezegd neem ik ook bijna nooit een mobiel mee als ik (alleen)loop, toch maar doen een volgende keer.